PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 24. szerda

A Tesla a többség számára elsősorban az autókat jelenti, nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni azt az ökoszisztémát, amin a gyártó dolgozik. Az autókat a Supercharger hálózat teszi igazán használhatóvá hosszabb utazásokra, az otthoni töltést pedig nem csak a fali töltők, de a napelemes rendszerek és a Powerwall akkumulátorok egészítik ki igazán.

Napelemet és otthoni energiatárolót természetesen nem csak a Teslától vásárolhatunk, azonban ha az autónk Tesla, akkor a legújabb szoftverfrissítést követően a két rendszer képes lesz a kommunikációra is. A múlt éjjel kiadott 2020.32.1 szoftverfrissítés kapott ugyanis egy „Tesla Powerwall Coordination” elnevezésű funkciót, melynek előnye, hogy az autó a Powerwall egységgel kommunikálva áramkimaradás esetén nem feltétlenül fogja feltölteni teljesen az akkumulátort, ezzel megfosztva a tartaléktól az otthoni energiatárolót.

Tesla napelemes rendszer és Powerwall (forrás: Tesla)

Alapvetően természetesen a Powerwall energiája is töltheti az autót, amennyiben a hálózati energiaellátás nem áll rendelkezésre, de mostantól a rendszer folyamatosan reagál az otthoni energiaszükségletre. Áramkimaradás esetén az autó töltése lelassul vagy akár le is áll, azaz a Powerwall az otthoni energiaigények kiszolgálását részesíti előnyben. A Tesla mobiltelefonos applikációjában beállítható egy küszöb érték, amellyel kiegyensúlyozható az otthoni tartalék és az autó minimálisan szükséges töltöttségi szintje. A rendszer segítségével természetesen áramkimaradás esetén napenergia felhasználásával is feltölthető az autó akkumulátora is.

A rendszer működőképességéhez a Powerwall szoftverfrissítésére is szükség volt, ez azonban már korábban megtörtént, így az autók szoftverfrissítése az utolsó lépés a kommunikáció biztosításához.

Az autók szoftverfrissítése megváltoztatta a Raven Model S és Model X változatok felfüggesztésre vonatkozó beállításainak módosítását is, amely ezentúl kényelmesebben kezelhető. Ha az autó magasságát megemelik, akkor egy bizonyos távolság megtétele után automatikusan visszaáll a normál magasságra, kivéve, ha bejelölték a „Keep” opciót. Utóbbi esetben ugyanis csak a magas beállításokkal engedélyezett maximális sebesség elérésekor csökkenti le az autó a hasmagasságot. Természetesen elérhető az adott helyszínhez rendelhető automatikus emelés is, így ha rendszeresen járunk rossz minőségű útszakaszon, beállíthatjuk, hogy ezt megközelítve az autó saját maga emelje meg a hasmagasságát.

További újdonság a nyitott ajtókra vagy ablakokra figyelmeztetés a mobiltelefonos alkalmazásban. Amennyiben az autót a tulajdonos magára hagyja és véletlenül nyitva felejtette valamelyik ajtót vagy ablakot, az applikáció 10 perc elteltével figyelmeztetést küld. A figyelmeztetés kikapcsolható, amikor az autó otthon parkol.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.