Amikor 2017-ben a Jeep nyilatkozataiban elkezdtek megjelenni a paletta elektromosítására utaló megjegyzések, az ikonikus Wrangler az első olyan modell volt, melyhez biztossá vált a plug-in hibrid hajtásláncú változat érkezése. Azóta Kínában megjelent a Grand Commander PHEV, Európában pedig a Renegade 4xe és a Compass 4xe, de a FCA Csoport alá tartozó vállalat tartotta magát a három évvel ezelőtti ígéretéhez a leginkább terepre szánt terepjárójával kapcsolatban. Igaz, egy kis csúszás azért történt, mert a Wrangler 4xe a 2020-ról szóló bejelentés helyett csak 2021 elejétől válik elérhetővé Európában, Kínában, és az Egyesült Államokban, de ez talán megbocsátható az elmúlt fél év történéseinek fényében. A Wrangler 4xe rendszerében két villanymotor, és egy kétliteres turbófeltöltős I-4 benzinmotor dolgozik együtt egy nyolcsebességes automata sebváltóval összekötve. 375 lóerőjével (280 kW) és 637 Nm nyomatékával ez az eddigi legfejlettebb hajtáslánc, amit a Jeep Wranglerbe valaha beszereltek, és egyben a legtisztább is, hiszen 40 kilométer akár károsanyag-kibocsátás nélkül is megtehető vele. A hatótávolság a szigorúbb amerikai mérés szerint értendő, mivel az autó európai homologizációja még nem fejeződött be, a WLTP szerint várhatóan 50 kilométer körül alakul majd az egy töltéssel megtehető távolság. Az elektromos energiát a hátsó üléssor alatt elhelyezett 400V-os, 96 cellából álló, 17 kWh kapacitású NMC akkucsomag szolgáltatja. Mivel a Wranglernek gyakran barátságtalan terepviszonyokkal kell megküzdenie, az aksit alulról egy vaskos acélszerkezet védi. A hajtáslánc egésze vízálló, s bár ez nem azt jelenti, hogy a Wrangler úszni is tud, a hagyományos változatokhoz hasonlóan át lehet vele gázolni a 76 centis mélységet meg nem haladó tócsákon.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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!