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 Szállítási problémákra hivatkozva felbontotta a Lotus a Williams Advanced Engineeringgel 2019 januárjában kötött műszaki együttműködést, mely során a két cég a tisztán elektromos Evija hiperautó magas feszültségű hajtáslánc-alkatrészeinek fejlesztésén dolgozott össze. A brit gyártó a villanyautó tökéletesítését házon belül folytatja az újonnan megnyitott warwickshire-i fejlesztőközpontban, és azt ígéri, hogy a Williamstől való elválás nemhogy semmilyen negatív hatással nem lesz a végeredményre, de a vásárlóknak átadott autók még jobbak is lesznek az eredeti terveknél. Új királyt koronáztak a hipersportautók A Williams tagadja az ellene megfogalmazott vádakat, szerinte a döntés hátterében tőle független kereskedelmi okok állnak. Hozzátette, hogy semmilyen módon nem szegte meg a megállapodás feltételeit, a szerződés felbontása a Lotus részéről azonban jogszerűtlen, így meg fogja tenni a szükséges jogi lépéseket az autógyártó ellen, valamint kártérítést követel az állítólag 2020 áprilisa óta ki nem fizetett számlákért. A Formula 1-ből és Formula E-ből is ismert mérnökcsapat több másik autógyártóval is együttműködik elektromos hajtáslánc fejlesztésén, többek között a nemrég elkaszált Aston Martin Rapide E projekten is dolgozott. Közleményében hangsúlyozza, hogy a közte és a Lotus között kialakult nézeteltérés semmilyen módon nincs hatással más partneri kapcsolataira és projektjeire. Formás vonalak, okos megoldások – egy elektromos hiperautó testközelből A Lotus a napokban jelentette be, hogy a koronavírus által félbeszakított tesztprogram csúszása miatt az Evija kiszállítása csak valamikor a jövő év első felében kezdődik a tervezett késői 2020-as szállítás helyett. A nagyjából öt hónapos szünetet a cég további fejlesztésre fordította, így sikerült a villanyautó összteljesítményét 2000 lóerő fölé felpiszkálni az 1973 lóerőről, és az aerodinamika is sokat javult. A WAE megfogalmazása szerint a fejlesztési együttműködés felrúgásával a Lotus azt kockáztatja, hogy a késés még hosszabbra nyúlik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!