A Mercedes-Benz részvényeseknek tartott keddi előadásán röviden szó volt egy úgynevezett Vision EQXX projektről, mellyel a prémium autógyártó célja egy minden eddiginél hatékonyabb, és nagyobb hatótávolságú tisztán elektromos autó fejlesztése. Ezen a ponton még nem sok minden ismert a járműről, ám a Merci elmondása szerint egyetlen töltéssel el lehet vele jutni Pekingből Sanghajba, ami annyit tesz, hogy mintegy 1200 kilométerre elegendő energia nyerhető ki az akkumulátorából. Megszórja a piacot villanyautókkal a Mercedes 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 Ilyen elképesztő hatótávolságot nem lehetne pusztán az aksi méretének növelésével elérni, hiszen azzal együtt a tömeg, és így a fogyasztás is megemelkedne – magasabb energiasűrűséggel rendelkező cellakémiára, az elektromos hajtáslánc alkatrészeinek nagyobb hatékonyságára, és nem utolsó sorban aerodinamikus kialakításra van szükség. Ez utóbbiból egy kis ízelítőt máris kaphattunk, a közzétett képek egy felettébb áramvonalas villanyautó körvonalait mutatják. A következő generációs technológia kutatására és fejlesztésére a legjobb mérnökeiket állították rá a németek Stuttgartban, de az Egyesült Királyságban tartózkodó Mercedes-Benz F1 HPP csapata is besegít, akik a villanymotorokban való jártasság mellett abban is profik, hogyan fejlesszenek rövid időn belül új rendszereket. Egyelőre nem tudni, hogy hol tart jelenleg a projekt, és mikor láthatjuk a kész elektromos autót, de nem érdemes túlságosan komolyan venni. A Vision EQXX valószínűleg egy egyszeri bemutatóautónak épül, ami olyan technológiákat prezentál, melyek valamikor a nem túl közeli jövőben a Mercedes-Benz sorozatgyártott elektromos csúcsmodelljeiben is helyet kaphatnak. A Mercedes előtt egyébként az Audi is bejelentette, hogy dolgozik egy szuperhatékony, high-tech villanyautón, de az Artemis projekt ennél sokkal szerteágazóbb célrendszerrel indult el. Különleges egységet indít az Audi a jobb villanyautókért 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!