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 November 1-jén Németországban töltés közben füstölni kezdett egy tisztán elektromos Opel Ampera-e. A tűzoltók megpróbálták áramtalanítani és vízsugárral hűteni az autót, azonban az akkumulátor lángra kapott és az egész autó kiégett. A sajnálatos eseményről a múlt héten mi is beszámoltunk. A cikkben azt is megemlítettük, hogy az Ampera-e amerikai testvére, a Chevrolet Bolt több példánya kiégett már az Egyesült Államokban, ezért a közlekedési hatóság (NHTSA) vizsgálatot indított. Kiégett egy Opel Ampera-e Németországban A General Motors tegnap bejelentette, hogy visszahívják a 2017 és 2019 között gyártott autókat (az Electrek információi szerint összesen 68.677 példány érintett). A közleményben arról tájékoztatják a tulajdonosokat, hogy a tűzveszély oka az LG Chem nagyfeszültségű akkumulátoraival kapcsolatos probléma. Hangsúlyozzák, hogy a GM és a Chevrolet csapata folyamatosan dolgozik a probléma vizsgálatán, de a végleges megoldás megtalálásáig november 17-től visszahívják az autókat egy szoftverfrissítésre, amely 90%-ra korlátozza az akkumulátor maximális töltöttségi szintjét. Az eddigi információk szerint a tűzveszély a teljesen, vagy közel teljesen feltöltött akkumulátorokat fenyegeti, így a töltöttségi szint korlátozása jelentős mértékben csökkenti a kockázatot. A visszahívásig arra kérik a tulajdonosokat, hogy ne töltsék fel teljesen az autók akkumulátorát. A 2017-2018-as modellekkel ez az ún. Hill Top Reserve funkció bekapcsolásával valósítható meg legegyszerűbben (ez a funkció eredetileg azért került az autóba, hogy a hegyvidéken élő tulajdonosok a töltés utáni elinduláskor is kihasználhassák a regeneratív fékezés előnyeit, azáltal, hogy nem töltik 100%-ra az autó akkuját). A 2019-es modellekben beállítható a maximális töltöttségi szint, így a 90%-os érték beállítását kérik a tulajdonosoktól. A beállítás módját a fenti linken egy videóban is bemutatják. Amennyiben valakinek nem sikerül végrehajtani a javasolt korlátozásokat, tőlük azt kérik, hogy ne parkoljanak az autóval garázsba vagy carportba, amíg végrehajtják a szoftverfrissítést. Természetesen a 90%-os töltési korlátozást nem végleges megoldásnak szánják, ezzel csak ideiglenesen kívánják minimalizálni a tűzveszély kockázatát, amíg megtalálják a végleges megoldást, amit 2021-re remélnek. A GM a probléma gyökereként az LG Chem koreai ochangi üzemében gyártott cellákat nevezte meg. A visszahívás egyelőre csak a Chevrolet Bolt modelleket érinti, az Európában forgalmazott Opel Ampera-e típus visszahívásáról eddig nem érkezett hír. Magyarországon az Opel Ampera-e modellt nem forgalmazták, használt importban azonban került már néhány példány hazánkba. Elképzelhető, hogy a Bolt és Ampera-e modellek azonos akkumulátor-cellákat használnak, mint amilyeneket a Hyundai Kona 64 kWh-s változatába szereltek, ugyanis a közelmúltban hasonló tűzesetekben volt érintett néhány Kona példány is. Elsősorban Dél-Koreában történtek tűzesetek, ahol a mai napig legalább 14 autó gyulladt ki, melyek mindegyikébe szintén LG Chem gyártmányú akkumulátor-cellákat építettek be. Úgy tudjuk, hogy a hazai piacra készült Konák kisebbik részébe az SK Innovation által gyártott cellák kerültek, melyek közül a hírek szerint még egyetlen példány sem gyulladt ki. A Hyundai világszerte körülbelül 77 000 autót hív vissza szoftverfrissítésre. Minden századik Konában akkut cseréltek a visszahíváson 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!