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 A múlt héten megkezdődött a forgalmazása a Haomao (magyarul „jó macska”) névre keresztelt városi kisautónak Kínában, amely a negyedik tömeggyártásba szánt modellje a Great Wall Motors alá tartozó Ora autómárkának. Az ehhez hasonló apró, városba tervezett villanyautók nem ritkák a kínai metropoliszokban, de az Ora már eddig is sikeresen magára tudta vonni az emberek figyelmét különleges, retro stílusjegyeivel. Az új családtag egy kicsivel hagyományosabb megjelenést, de annál vonzóbb tudást kínál a városi közlekedéshez. Már csak az iQ crossover hiányzik a családi képről A kínai autógyártók által tervezett járműveknél talán már hozzászokhattunk, hogy abban a pillanatban, hogy rájuk pillantunk, beindulnak a fogaskerekek az agyunkban, kutatva a válaszok után, hogy vajon hol láthattuk már ezt a dizájnt korábban. A Haomao nem hagy sok időt gondolkozni, záporoznak azok az autógyártók és autómodellek a fejünkbe, amelyre hasonlít a kínai apróság. Elölről például egyértelműen olyan ez a modell, mintha a Porsche 911-ből kompakt városi crossovert csináltak volna. Nem nehéz rajta VW Bogár stílusjegyeket sem felfedezni, de egyáltalán nem áll távol a régebbi Fiat 500-tól sem. A Porsche-vonások egyébként nem szimpla másolás eredményei, a karosszériát ugyanis nem más, mint Emanoel Derta, a német sportautó-márka korábbi dizájnere tervezte. A Haomao a Great Wall Motors L.E.M.O.N. tisztán elektromos padlólemezére épült, amelyben az első tengelyre egy 105 kW-os villanymotort szereltek fel 210 Nm nyomatékkal. Egészen kompakt dimenzióihoz képest (4235 mm hosszú, 1825 mm széles, 1596 mm magas, és 2650 mm a tengelytáv) a 47,8, illetve az 59,1 kWh kapacitású lítium-vas-foszfát akkumulátorok meglehetősen nagynak mondhatók. A hatótávolság is barátibb, mint amire első ránézésre számítanánk, 400, illetve 500 kilométer a NEDC szerint. A töltés 30 és 80% között mindössze fél órát vesz igénybe. Érdekesség, hogy a jármű mindkét oldalán található töltőcsatlakozó. A villanyautót legolcsóbban 103.900 jüanért (átszámítva körülbelül 4,73 millió forint) tudják hazavinni a kínaiak, de még ennek a felszereltségi szintnek is része a 7,25+10 colos összefüggő érintőkijelző, hang-, és arcfelismerés, Qualcomm beépített processzor, és számos applikáció. Tavaly a Great Walls tervei között szerepelt, hogy 2020-ra Európában is megjelenjen az Ora villanyautóival, de erre ez idáig nem került sor. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!