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 A Volkswagen Csoporton belüli, de független üzletágként működő Volkswagen Group Components biztosítja majd a Volkswagen ID.4 modell alkatrészeinek 40%-át, amely körülbelül 10%-kal magasabb érték, mint a hagyományos modellek házon belül gyártott alkatrészeinek aránya, írja a Volkswagen sajtóközleménye. A német gyártó egyértelműen letette voksát az elektromos járművek mellett, amelyben fontos szerepe van a Volkswagen Group Components üzletágnak is, amely 2015 óta az innovatív, versenyképes, és skálázható termékekre összpontosítva úttörő szerepet vállal az ágazat átalakításában. Az MEB platformra épülő jelenlegi és jövőbeli modellek az e-mobilitásra való áttérés legjelentősebb mozgatórugói a vállalat gyáraiban. Thomas Schmall, a független üzletág vezérigazgatója úgy véli, hogy csapata felkészült a jövőre: „A jelentős hozzáadott érték, amellyel alkatrészeinken keresztül hozzájárulunk a csoport márkáinak járműveihez, versenyképességünk legfőbb mutatója. Ezzel támasztjuk alá a csoport elektromos offenzíváját, és demonstráljuk, hogy a jövőre összpontosító döntéseket hoztunk termékeinkkel kapcsolatosan. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Volkswagen Group Components jó úton halad abba az irányba, hogy a világ egyik legnagyobb elektromosjármű-alkatrészgyártója legyen.” Kasselben gyártják az ID.4 és egyéb MEB platformos járművek elektromos meghajtását és platformjait Európa és Észak-Amerika számára. Az átalakulás részeként a csoport legnagyobb sebességváltó-gyártó telephelye jelenleg az elektromos meghajtások építésére szakosodott. A fő elemeket – a forgórészt és az állórészt – a salzgitteri alkatrészgyár szállítja. A motorokat és a sebességváltókat Hannoverben, Poznanban és Kasselben készítik. Kasselben szerelik össze az elektromos hajtás alkatrészeit, például az 1-fokozatú hajtóművet. A kínai üzemek számára a tiencsini gyárban készülnek az elektromos hajtórendszerek. Braunschweig a cég új központja az akkumulátor-rendszerek területén, itt készülnek ugyanis a MEB platform akkumulátorai. Az alkatrészgyártás és összeszerelés mellett a nagyfeszültségű akkumulátorok és a vezérlőegységek szoftver fejlesztését is itt végzik. A Kínában készülő modellekhez a kínai Foshan telephelyén gyártanak akkumulátorokat. A tökéletes recept: íme az első elektromos SUV a Volkswagentől Salzgitterben készülnek a villanymotor álló -, és forgórészei, valamint itt található az akkumulátor-technológiai kompetencia központ is. Az akkumulátorcellák és a gyártástechnológia továbbfejlesztéséhez nélkülözhetetlen kísérleti gyártósor és elemző laboratóriumok is itt találhatók. A következő hetekben Salzgitterben megkezdi a működését a használt nagyfeszültségű akkumulátorok újrafeldolgozását végző kísérleti üzem is, ahol fémeket és egyéb értékes nyersanyagokat nyernek vissza azokból az akkumulátorokból, amelyeket már nem lehet újrafelhasználni. A cél az akkumulátorok alapanyagainak 90%-os újrafelhasználása a jövőben. A telephely szomszédságában épül a svéd Northvolt AB akkumulátorgyártóval együttműködve a Northvolt Zwei akkucella-üzem is, amely a tervek szerint 2024-re készül majd el. A Volkswagen építi fel a Northvolt második akkugyárát Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!