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 Az idei évben negyedik generációjába lépett a Kia 2002 óta gyártott népszerű SUV modellje, a Sorento. A tavaszi premiert követően Magyarországra is megérkezett, a Kia Motors Hungary egy online sajtótájékoztató keretében összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat az öt-, és hétüléses változatban is kapható szabadidő-autóról, beleértve az egyes típusok vételárát is. A kívül-belül mélyrehatóan megújított Sorento egyik legfontosabb újdonsága, hogy 2021 elejétől már konnektorról tölthető hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz, segítve a dél-koreai autógyártót az európai kibocsátási kötelezettségek teljesítésében, és növelve a vállalat jelenlétét az elektromosított autók piacán. Konnektorosan is bemutatkozott a hétszemélyes Kia Habár a COVID-19 a Kia eladásait sem kímélte, a valamilyen szinten elektromosan működő hajtásrendszerű járművek tekintetében növekedést könyvelhetett el a vállalat az év első 10 hónapjában 2019 ugyanezen időszakához képest Európában. Míg tavaly összesen 57.500 majdnem hibrid, hibrid, plug-in hibrid, és tisztán elektromos autó fogyott októberig, addig idén 86.100 ilyen autót adott el a cég, 24%-ra növelve az alternatív hajtású járművek részesedését a Kia összes saját értékesítésén belül. Elektromos modellek adják a Kia értékesítések ötödét Európában Magyarországon relatíve kis piac lévén mindössze 630 elektromosított autót vásároltak az ügyfelek januártól novemberig, de ez is több mint háromszorosa a tavalyi adatnak, s némileg visszaesett összes eladás mellett így a tisztább üzemű autók részesedése is 3%-ról 11%-ra lőtt ki. A elektromos modellek magyar sikere részben az új villanyautós támogatásnak, részben pedig annak köszönhető, hogy az idei a legnépszerűbb konnektoros Kia, az e-Niro első teljes éve a piacon. Erre körülbelül 500 megrendelés érkezett eddig idén, de még nem sikerült mindet eljuttatni a vásárlókhoz. A plug-in hibrid Sorentóval reményei szerint 50-100 magyart tud majd boldoggá tenni a Kia. A Kia Niro a második legnépszerűbb típus a cég kínálatában A Sorento PHEV műszaki adatait már augusztusban bejelentette a vállalat: az 1.6-os T-GDi Smartstream benzinmotorhoz itt egy 67 kW-os villanymotor csatlakozik, amely egy 13,8 kWh-s akkucsomagból nyeri az elektromosságot. Hivatalos villanyos hatótáv és fogyasztási adatok még nem állnak rendelkezésre, de a Kia becslései alapján az NEDC szerint 68, a WLTP szerint pedig kicsivel több, mint 50 kilométert megy el az autó kizárólag villamos áramot felhasználva, tehát a zöld rendszámra is jogosult. A rendszer kombinált teljesítménye 265 lóerő 350 Nm nyomatékkal, a meghajtásban mind a négy kerék osztozik. Frissítés (2020.12.18.): A Kia bejelentette, hogy megkezdte a Sorento PHEV gyártását a koreai Hwasung létesítményben, és ezzel egy időben a hatótáv-adatokat is frissítette: a WLTP kombinált ciklusában 57, városban 70 kilométeres tisztán elektromos hatótávot jelöl meg. A modell megújításakor a Kia az SUV-k D szegmensének fogyasztóinak vásárlási szokásait vette figyelembe, így elsősorban a dizájnra, a felszereltségre és komfortérzetre, valamint a személyre szabhatóságra helyezte a hangsúlyt. Külsőre egy jóval markánsabb, szigorúbb megjelenést kapott a Sorento, s minden dimenziójában nagyobb lett, mint elődje, ezáltal az utastér is tágasabb. A mai trendekkel ellentétben a koreaiak megtartották a fizikai kapcsolókat a középkonzolon, de a műszerfalon egy full digitális, 12,3 colos kijelzőt, és egy 10,25 colos HD navigációs és multimédia-egységet helyeztek el. Jelentősen bővült a vezetéstámogató rendszerek kínálata, többek között aktív fékezéssel ellátott holttér-figyelő, másodlagosütközés-elkerülő asszisztens, intelligens sebességkorlátozás asszisztens, és 360 fokos kamerarendszer is segíthet a biztonságos vezetésben. A Sorento a napokban ötcsillagosra vizsgázott az Euro NCAP törésteszten. A csomagtér 45 literrel nagyobb, mint az előző generációban, így az ötszemélyes változatban maximálisan 910 liter áll rendelkezésre, jóllehet ez a plug-in hibrid változatra nem igaz, ott ugyanis az aksi felemészt néhány litert, így 898, illetve hétszemélyesként 809 literrel kell beérni. A hibrid típus felára minden felszereltségi szinten 500.000 forint a dízelhez képest, a plug-in hibrid pedig 1.900.000 forinttal kerül többe, mint a hibrid. Így aki konnektorosan szeretné használni az SUV-t, az legolcsóbban 14.890.000 forintos listaáron juthat hozzá, de a nagycsaládos állami támogatással és az ajándék 7 üléses csomaggal már 12.390.000 forintért is hozzá lehet jutni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!