HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Megkezdődött az Audi gyönyörű sportkupéjának gyártása

Az Audi októberi ígéretéhez híven megkezdődött az e-tron GT sorozatgyártása a Böllinger Höfe létesítményben Neckarsulmban, így ez a négykarikás gyártó első olyan tisztán elektromos modellje, mely Németországban készül (az e-tron és e-tron Sportback SUV-t Brüsszelben szerelik össze). A Porsche Taycan alapjaira épített sportkupét 2018 novemberében mutatta be az Audi tanulmány formájában, de az azóta napvilágot látott sajtófotók és kémfotók arról árulkodnak, hogy nem sokat változott a lenyűgözően csinos formaterv, a villanyautó jó esélyekkel indulhat a legszebb Audi címért. A végleges változat premierjére valamikor a jövő év elején kerül sor, a rendelésre pedig tavasszal lesz lehetőség.

A német autógyártó elmondása szerint a neckarsulmi gyár 2020 eleje óta kizárólag megújuló forrásból származó elektromosságot, és biogáz-alapú erőműben előállított hőenergiát használ, miközben a jelen technológia mellett elkerülhetetlen CO2-kibocsátást karbonkreditek megvásárlásával kompenzálja. Ennek köszönhetően a GT sorozatgyártása teljesen karbonsemleges. Ez a harmadik Audi-gyár, amely klímabarát módon képes autókat előteremteni a brüsszeli, valamint a győri létesítmények után. 2025-re világszerte az egész gyártási hálózatát karbonsemlegessé igyekszik tenni a cég. Neckarsulmban készül egyébként a legtöbb elektromosított Audi egy helyen az A6, A7, és A8 plug-in és enyhe hibrid változataival.

2014 óta itt szerelik össze az R8-as sportautót, amelynek kézműves szintű gyártórészlegét 2019-ben kibővítették, és felújították az e-tron GT gyártásához. Így most a márka két legerősebb, de műszakilag teljesen eltérő modellje ugyanazon gyártósoron készül. Ez a Volkswagen Csoport gyártóhálózatában egyedülálló, legalábbis az alacsony szériában gyártott modellek esetében. Nagyobb volumenű gyártásnál persze akad példa ilyenre, hiszen Mladá Boleslavban a Škoda szintén egy futószalagon termeli a MEB-platformos, elektromos ENYAQ iV-t, és az MQB-padlólemezes, hagyományos SUV-kat.

A villanyautó abból a szempontból is különleges, hogy a teljes tervezési folyamata fizikai prototípusok nélkül történt, azaz nem járt hulladéktermeléssel, valamint egyetlen másik Audi sem került még sorozatgyártásba ilyen rövid idő alatt a tervezésétől kezdve, ami különösen figyelemre méltó a jelenlegi körülmények közepette.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.