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
auto

Frissült a Tesla Model Y és 3. Megszűnik a Long Range?

Alig egy éve kezdték a gyártását, a kínai premierrel egy időben azonban úgy néz ki, máris kapott pár apró frissítést a Tesla Model Y. Sőt, úgy néz ki, a Model 3 is.

Olcsóbb lett a kínai Tesla Model Y, viszik mint a cukrot

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

Design, komfort, egészség

Amikor nemrégiben frissült a Model 3, sokan értetlenkedve fogadták, hogy az Y továbbra is a régi, zongoralakkos középkonzollal készül. Nos úgy tűnik, nem kellett sokáig várni a váltásra, ugyanis a cég kínai honlapján már frissültek a típus fotói és ebből az látszik, hogy most már a CUV is az új belsővel készül – legalábbis Sanghajban.

De nem ez az egyetlen szembeötlő újdonság a dizájnban. Az autó műszerfalán végighúzódó fa berakás most már benyúlik a két első ajtóba is, ezzel némileg emlékeztetve a tradicionális prémium márkák formai megoldásaira. A cég kínai oldalán egyébként már a Model 3 is megkapta ezt az újítást.

A Model 3 Performance verziója kapott egy új, 19 colos, Zero-G fantázianevű felnit is.

A csinosítgatás mellett a komforton is javított a cég, ugyanis mostantól fűtött kormánykerékkel szállítják a Model Y-t. Az igazság az, hogy már a 3-as frissítésekor is felmerült a pletyka, hogy jön ez az extra és többek szerint változott is a kormánykerék, úgyhogy nem kizárt, hogy hamarosan egy szoftverfrissítéssel az utóbbi párhónapban gyártott hármasok egy része is megkapja ezt az újdonságot. A kínai oldalon egyébként már szerepel a fűtött kormánykerék a Model 3 leírásában is.

Végül a az egészségesebb utastér érdekében a Model Y is a Model S/X-ből ismert HEPA filterrel rendelkezik mostantól, ami a külső levegőt csak ezen a magas minőségű légszűrőn át engedi be, kívül hagyva a vírusokat, a baktériumokat és a szmogot. Arról egyelőre nem hallottunk, hogy a 3-as is megkapná ezt, de ha fizikailag van elég hely az autó orrában a nagyobb légszűrőhöz, akkor biztosan itt is eljön a frissítés.

Ami viszont végképp meglepő, hogy a kínai Tesla boltban eltűnt a Model 3 Long Range verziója. Jelenleg csak Standard Range + és Performance változatok szerepelnek. Nem tűnik túl valószínűnek, hogy globálisan megszűnne a legnépszerűbb változat forgalmazása, lehet ez csak helyi piaci sajátosság. A kínai árlistán egyébként bruttó 90 ezer jüan, azaz 4 millió forint van jelenleg a belépő modell és a nagy teljesítményű változat között, míg itt Európában nettó 4,7 millió ami a magyar áfával közel 6 millióra nő.

Miért nem egyszerre?

A fentiek kapcsán joggal merülhet fel, hogy OK, de miért nem egyszerre jelenik meg az összes frissítés? A Tesla hivatalosan nem rendelkezik modellévekkel, az újítások folyamatosan kerülnek bevezetésre. Jelen esetben valószínűleg arról van szó, hogy eltart egy darabig, míg egy új beszállító (pl. fűtött kormánykerék) eléri a kívánt darabszámot, ugyanakkor még van raktáron az előző alkatrészekből is. Amikor viszont frissül a weboldal, onnantól minden új autóban az új alkatrész van már. Aki pedig esetleg pár héttel korábban mégis megkapta az újdonságot amikor az ő kocsija készült, az majd kap egy kis extra meglepetést, amikor ezt utólag aktiválják neki.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.