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 Legyártotta a legelső prototípusokat parányi robottöltőjéből a Volkswagen Group Components, amely a cég elmondása szerint szerves részét képezi majd a töltőinfrastruktúra fejlesztésének az elkövetkezendő években. Ahogy a közzétett videón látható, az önvezető jószágok teljes mértékben megőrizték azt az imádnivaló dizájnt, amilyennek megrajzolták, és tavaly bemutatták a tervezők, még a digitális szemek is megmaradtak, hogy barátságosabb megjelenéssel fogadhassák a tölteni vágyó autósokat. A most megépített példányokat a Volkswagen további fejlesztésre fogja felhasználni, de azt egyelőre nem árulta el, hogy pontosan mikor tudja szolgálatba állítani a berendezéseket. https://youtu.be/Fk_j1m7ck0c Az 50 kW teljesítményű cuki robottöltő egyike a Volkswagen Group Components által fejlesztett DC töltőcsaládnak (melynek része például az akkumulátoros villámtöltő, valamint a 22 kW-os, kétirányú töltésre is képes DC fali töltő is), de a legbonyolultabb mind közül, hiszen ebben az esetben a töltési folyamat teljes egészében emberi segítség nélkül történik. Az autósnak mindössze kezdeményeznie kell a töltést (applikáción, vagy Car-to-X kommunikáción keresztül), ezt követően viszont a robot a saját hardvereinek segítségével navigál a parkoló autóhoz, veszi fel a kapcsolatot a járművel, nyitja ki a csatlakozó fedelét, és csatlakoztatja rá a maga után húzott akkumulátorát az autóra. Ezt az energiatárolót a töltés idejére otthagyja, de a robot más töltésre váró autók után néz, amelyekre szintén rácsatlakoztat egy aksit. A töltés végezetével ezeket önállóan összegyűjti. Cuki robottöltők oldhatják meg a villanyautósok nagy problémáját A koncepció lényege abban rejlik, hogy a guruló töltőrobotokkal egy parkolóház minden szeglete kiszolgálható, így megspórolhatók a statikus töltőberendezések telepítési költségei. Ám a gyakorlati megvalósításhoz valószínűleg még néhány évre szüksége lesz a németeknek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!