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
auto
2024. 07. 27. szombat

Ha kipróbáltad a villanyautózást, nincs visszaút

A Villanyautósok Közössége már tapasztalatból tudja, a többiek számára pedig megannyi közvélemény-kutatás alátámasztotta, hogy aki egyszer kipróbálja az elektromos autózást, az többet nem akar majd belsőégésű motortól vibráló gépjárműbe visszaülni. Ezúttal a britek igazolták ezt az általános igazságnak tekinthető jelenséget: összesen 2111 villanyautós töltötte ki a Zap Map kérdőívét novemberben, akiknek 91%-a teljesen biztos benne, hogy a jövőben többet nem fog hagyományos autóra visszaváltani. Körülbelül 8 százalékuk még bizonytalan, és mindössze kevesebb, mint 1 százalék hiányolja régi benzines, dízeles, vagy hibrid autóját.

Sajnos arra nem tért ki a kérdőív, hogy a kevesebb mint 21 fő miért nem elégedett elektromos autójával, de ha a trollkodás és a véletlen félrenyomás lehetőségét félretesszük, akkor az ilyen eredmény általában valami olyan rossz élményre vezethető vissza, ami egyszerűen a villanyautó újdonságából, nem ismeréséből fakad. Ezt alátámasztja, hogy a válaszadók majdnem háromnegyedének (73%) a legelső elektromos, vagy plug-in hibrid modellje a jelenlegi, és több mint 50 százalékuk az elmúlt egy évben vásárolta a kocsit.

Forrás: Zap Map

Az elégedettségi mutató egyébként nem meglepő módon összességében jóval magasabb volt az elektromosan (is) működő járműveknél: a 100-ból átlagosan 91 pontot kaptak a felhasználóktól, míg a benzines és dízeles autók 72-t. A kitöltők a Volkswagen első MEB-padlólemezes villanyosát, az ID.3-at tartották a legjobbnak, erre minden tulajdonosa maximális pontszámot adott. Ezt követte a Tesla Model 3 (96%), a Kia e-Niro (96%), a Hyundai Kona Electric (94%), a Renault Zoe (92%), és a Nissan LEAF (90%). A plug-in hibridek között a Kia Niro Hybrid, és a BMW 3-mas sorozat volt a kedvenc 100-as pontszámmal.

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

Rod Dennis, az autóbiztosításokkal foglalkozó RAC szóvivője így foglalta össze az eredményeket:

„Míg a kihívás elsősorban legtöbbször meggyőzni a benzin- és dízelüzemű járművek tulajdonosait, hogy elektromos járműre váltsanak, ezek az adatok azt mutatják, hogy miután az emberek ezt megtették, ritkán néznek vissza – ami szintén pozitív hír azoknak a gyártóknak, akik jelentős beruházásokat hajtanak végre az elektromos járművekre és a tisztább technológiára. Noha a leendő elektromos autósok aggódhatnak a hatótávolság miatt, tisztában kell lenniük azzal is, hogy a nyilvános töltési pontok száma gyorsan növekszik, és az infrastruktúra tovább javul. Arra is emlékezniük kell, hogy útjaik döntő többsége valószínűleg nem haladja meg a több száz kilométert, ami azt jelenti, hogy a napi utazáshoz az elektromos jármű üzemeltetése tiszta és költséghatékony megoldás.”

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1qdW4tMTMwMHg2MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1qdW4tMTMwMHg2MDAtMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.