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
auto

Ha kipróbáltad a villanyautózást, nincs visszaút

elektromos autó
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

A Villanyautósok Közössége már tapasztalatból tudja, a többiek számára pedig megannyi közvélemény-kutatás alátámasztotta, hogy aki egyszer kipróbálja az elektromos autózást, az többet nem akar majd belsőégésű motortól vibráló gépjárműbe visszaülni. Ezúttal a britek igazolták ezt az általános igazságnak tekinthető jelenséget: összesen 2111 villanyautós töltötte ki a Zap Map kérdőívét novemberben, akiknek 91%-a teljesen biztos benne, hogy a jövőben többet nem fog hagyományos autóra visszaváltani. Körülbelül 8 százalékuk még bizonytalan, és mindössze kevesebb, mint 1 százalék hiányolja régi benzines, dízeles, vagy hibrid autóját.

Sajnos arra nem tért ki a kérdőív, hogy a kevesebb mint 21 fő miért nem elégedett elektromos autójával, de ha a trollkodás és a véletlen félrenyomás lehetőségét félretesszük, akkor az ilyen eredmény általában valami olyan rossz élményre vezethető vissza, ami egyszerűen a villanyautó újdonságából, nem ismeréséből fakad. Ezt alátámasztja, hogy a válaszadók majdnem háromnegyedének (73%) a legelső elektromos, vagy plug-in hibrid modellje a jelenlegi, és több mint 50 százalékuk az elmúlt egy évben vásárolta a kocsit.

Forrás: Zap Map

Az elégedettségi mutató egyébként nem meglepő módon összességében jóval magasabb volt az elektromosan (is) működő járműveknél: a 100-ból átlagosan 91 pontot kaptak a felhasználóktól, míg a benzines és dízeles autók 72-t. A kitöltők a Volkswagen első MEB-padlólemezes villanyosát, az ID.3-at tartották a legjobbnak, erre minden tulajdonosa maximális pontszámot adott. Ezt követte a Tesla Model 3 (96%), a Kia e-Niro (96%), a Hyundai Kona Electric (94%), a Renault Zoe (92%), és a Nissan LEAF (90%). A plug-in hibridek között a Kia Niro Hybrid, és a BMW 3-mas sorozat volt a kedvenc 100-as pontszámmal.

Rod Dennis, az autóbiztosításokkal foglalkozó RAC szóvivője így foglalta össze az eredményeket:

„Míg a kihívás elsősorban legtöbbször meggyőzni a benzin- és dízelüzemű járművek tulajdonosait, hogy elektromos járműre váltsanak, ezek az adatok azt mutatják, hogy miután az emberek ezt megtették, ritkán néznek vissza – ami szintén pozitív hír azoknak a gyártóknak, akik jelentős beruházásokat hajtanak végre az elektromos járművekre és a tisztább technológiára. Noha a leendő elektromos autósok aggódhatnak a hatótávolság miatt, tisztában kell lenniük azzal is, hogy a nyilvános töltési pontok száma gyorsan növekszik, és az infrastruktúra tovább javul. Arra is emlékezniük kell, hogy útjaik döntő többsége valószínűleg nem haladja meg a több száz kilométert, ami azt jelenti, hogy a napi utazáshoz az elektromos jármű üzemeltetése tiszta és költséghatékony megoldás.”

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.