Nem folytatódik tovább a Nikola Motors és a Republic Services közös elektromos kukásautó-programja, melyet még idén augusztusban jelentettek be a partnerek. A Nikola által kiadott közlemény szerint a projekt célja egy, az iparágban teljesen egyedülálló, dedikált padlólemezre épített, korszerű technológiákkal felszerelt akkumulátoros elektromos hulladékszállító jármű megtervezése és megépítése volt, melyből mintegy 2500-5000 példány került volna az utakra 2023-tól kezdődően az Egyesült Államok második legnagyobb hulladékkezelő szolgáltatója által.
A Nikola állítása szerint az együttműködés vége közös megegyezésen alapul, miután mindkét fél úgy ítélte meg, hogy „a különféle új technológiák és tervezési koncepciók kombinációja a vártnál hosszabb fejlesztési időt, és váratlan költségeket eredményez. Hogy pontosan milyen technológiák lehetetlenítették el a fejlesztést, azt nem tudjuk, de a szóban forgó jármű egy 720 kWh-s akkucsomagot cipelt volna, amivel nagyjából 240 kilométer lett volna a hatótávolsága, tehát műszakilag közel sem kiemelkedő – való igaz, hogy a tervezett 1000 lóerős teljesítmény már valóban nem gyenge. Mindazonáltal elképzelhető, hogy a Republic Services a Nikola jelenlegi helyzetére való tekintettel mondta le a megrendelést.
A szolgáltató egyébként nemrég megkezdte a Mack Trucks elektromos kukásautójának tesztelését, de több másik ilyen jármű is kapható, vagy lesz hamarosan kapható a piacon, például a Volvótól, a Mercedes-Benztől, vagy pedig a FUSO Trucks-tól.
A Nikolának ez a második villanyautós programja, amit elkaszálnak, hiszen a General Motors-szal való együttműködés feltételeinek újraírása a Badger pick-up végét jelentette. A hidrogénes és akkumulátoros elektromos nyerges vonatók programjai haladnak tovább, a tervek szerint 2021-ben már leszállítja az első darabokat a villanyos Tre kamionból Amerikában, s ugyanebben az évben az első nyilvános hidrogéntöltő-állomását is megnyitja a cég.