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
auto

Ilyen olcsón népautó lehet az ID.3

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

A Volkswagen ID.3-ról eddig sem volt titok, hogy három különböző akkumulátor-mérettel kerül piacra az első MEB-platformra épülő elektromos autóként. A 2020 nyarától forgalmazott 1st Edition a közepes, bruttó 62 (nettó 58) kWh kapacitású akkumulátort kapta, a legkisebb akku mérete bruttó 48 (nettó 45), a legnagyobb pedig bruttó 82 (nettó 77) kWh. Az autók WLTP ciklus szerint mért hatótávja az egyes akkuméretekkel rendre 330, 420 és 550 km.

A forgalmazás tavalyi kezdetekor volt, aki reménykedett benne, hogy még az állami támogatás támogatói okiratainak meghosszabbított lejárata előtt megrendelhető lesz a legkisebb akkus változat, amely talán becsúszik a 2,5 milliós támogatás 11 milliós vételár-küszöbe alá. A támogatói okiratok a napokban jártak le, és magyar ára még mindig nincs a kis akkus változatnak.

Tarolt az ID.3, megtriplázta villanyautó-eladásait a Volkswagen

 

Németországban a mai napon kezdődött meg a legkisebb akkus ID.3 Pure forgalmazása, a konfigurátor szerint 31.495 eurós (6000 euró német állami támogatással és az ahhoz elvárt 3000 euró gyártói kedvezménnyel 22.495 euró) alapáron. Ez az ár magasabb, mint a korábban várt 30.000 eurós induló ár, azonban a német állami támogatást igénybe véve mindössze 10%-kal magasabb, mint a hagyományos hajtással rendelkező Golf 20.400 eurós alapára.

Magyarországon még nem ismerjük a legkisebb akkus változat árát. A 62 kWh-s akkuval az ID.3 Pro P. Life változat alapára nálunk 14.188.440 Ft, Németországban pedig 34.995 eurótól indul a közepes akkus ID.3 Pro változat.

Az ismert német árakból, az aktuális EUR-HUF árfolyamból, és a magasabb magyar forgalmi adóból kiindulva viszonylag kicsinek tűnik az esély arra, hogy Magyarországon beférjen a belépő modell a 11 milliós határ alá. Azonban az előző év már hozott meglepetéseket, egyértelművé vált, hogy az importőröknek fontos, hogy legyen egy 11 millió forint alatti áron kapható változat a legtöbb típusból. Ezért a tiszta matematika ellenére mégis reménykedünk abban, hogy lesz a maximális támogatásra jogosult ID.3. Persze egyelőre még azt sem tudjuk biztosan, hogy az idén újrainduló állami támogatás feltételei változatlanok maradnak.

Németországban a legnagyobb akkus ID.3 Pro S és Tour változata is megrendelhető már (41.995, illetve 49.685 eurós induló áron), de a nagy hatótávért azzal kell fizetnünk, hogy ez a változat csak 4 személyes. A gyakorlatban persze ebben a kategóriában nem kényelmes hátul három személynek hosszabb távon utazni, mégis sokaknak fájhat ez a korlátozás. A jó hír, hogy a szlovák MojElektromobil oldal értesülései szerint, amit a Volkswagen szlovák e-mobilitásért felelős vezetője is megerősített, hamarosan jön az 5 személyes változat a 82 kWh-s akkuval.

Villanyautó teszt: Volkswagen ID. 3 1st Edition PRO 150 kW

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.