PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Jön a VW akkunapja

elektromos autó

Nem titok, hogy a VW vezér Herbert Diess a villanyautózás elkötelezett híve. Helyesbítünk, nem híve, sokkal inkább azt lehet mondani, azon autóipari vezetők közé tartozik, akik már belátták, egyértelműen ebbe az irányba fordul a világ, és vagy a változás élére állnak, vagy az maga alá temetheti a cégét.

Diess Elon Muskot is nagyra tartja, a két CEO jó viszonyt is ápol egymással, és a VW vezére bevallottan szeretné lemásolni a Tesla sikerét. Nincs ebben semmi kivetni való, sokkal inkább becsülendő, hogy a következő 10 évet racionálisan átgondolva Diess belátta, hogy a jövő autóipara annyiban fog hasonlítani a jelenlegire, mint amennyire az hasonlít a lovaskocsikra: a járműnek 4 kereke van, és közlekedésre használják.

Az imitáció az elismerés legőszintébb formája

A fenti amerikai közmondás abszolút nem csipkelődés, sőt, pont azt jelenti, hogy abszolút nem ciki átvenni, lemásolni valamit ami szerintünk jól működik, vagy a helyes irányba mutat.

Herbert Diess nemrég Elon Muskhoz hasonlóan Twitteren is megjelent, és megoszt érdekes információakt cége terveiről – talán csak azt hiányoljuk, hogy a Tesla vezéréhez hasonlóan ő is aktív párbeszédbe bocsátkozzon követőivel, mert egyelőre a kommunikáció viszonylag egyirányú, inkább a PR közlések Twitteres változata, bár azért gyárt ide egy-két rövid videót is Diess és stábja.

Figyelemre méltó a Twitter csatorna fejléce, ami Diess krédója is egyben.

Eszerint a Volkswagen csoportnak értékes autómárkák gyűjteményéből egy olyan digitális vállalattá kell alakulnia, amely közeledési eszközök millióit üzemelteti a világon. Ez magában foglalja Diess azon meglátását, hogy a jövőben már nem autógyártókról kell beszélnünk, mivel olyan elektromos üzemű önvezető járművek fogják róni az utakat, amelyeket talán már meg sem vesznek az emberek (legalábbis nem évi 90 milliós darabszámban), hanem sofőr nélküli közösségi autómegosztóként használnak majd. Ebben a világban a profit jelentős része már nem a vas, hanem a szoftver eladásából származik majd, ami egyrészt jelenti a mobilitás szolgáltatást (kb. az Uber és a közösségi autó megosztók robotaxi szerelemgyereke), valamint az utazások alatt igénybe vett digitális szolgáltatások értékesítését.

Van azonban a hardverrel kapcsolatban is egy pont amit Diess ellesett a Teslától, ez pedig az akkumulátorok gyártása. Most már a VW is egyre inkább úgy gondolja, hogy nem lehet sikeres az az autógyártó, amelyik kizárólag beszállítóitól függ ezen a kulcsfontosságú területen.

Ennek jegyében a minap közzétett egy rövid 10 másodperces kedvcsinálót Twitter csatornáján, amely beharangozta a VW Power Day-t egy digitális prezentációt amely március 15-én délután 1 órakor kerül megosztásra, és valószínűsíthetően a vállalat akkumulátortechnológiai irányát jelöli ki. Mi a képernyő előtt leszünk és beszámolunk róla.

Jó ötleteket nem szégyen átvenni.

Roadrunner 4680 – minden amit megtudtunk a Tesla új aksijáról

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.