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 Szlovákia a villanyautók elterjedését tekintve jelentős hátrányban van Magyarország mögött, azonban a fizetős töltés évekkel előbb indult el északi szomszédunkban. Ennek pozitív hatásaként az ország átjárhatósága már akkor biztosított volt jól elhelyezett 50 kW-os villámtöltőkkel, amikor Magyarországon még ünnepként tekintettünk 1-1 vidéki AC töltőoszlop átadására. Az üzleti alapon működő rendszerben hamar megjelentek a konkurens szolgáltatók is. Az első országos hálózattal rendelkező cég a GreenWay volt, majd a ZSE Drive építette ki országos hálózatát, nemrégiben pedig egy harmadik cég, az ejoin is terjeszkedésbe kezdett. A több szolgáltató országos jelenléte elhozta végre az árversenyt is. A GreenWay a mai napon jelentős mértékű árcsökkentésről értesítette regisztrált felhasználóit. Napelemmel támogatott GreenWay töltőállomás (fotó: GreenWay) 2021 június 1-től a cég átalakítja díjtáblázatát. A leginkább egyértelmű csökkenés a havi előfizetési díj nélküli, alkalmi felhasználóknak szóló ENERGIA STANDARD díjcsomagban látható. A két havidíjas csomagban a fix havidíjért havi 30 kWh, illetve 100 kWh töltési lehetőséget kapnak a felhasználók, ezen kívül a PLUS csomag havidíja közel felére csökken, így aki legalább havonta egyszer igénybe vesz egy DC töltőt, annak már érdemes lehet a havi díjat kifizetni. A regisztrációval nem rendelkező ügyfelek azonnali, egyszeri töltése esetén az árak nem változnak. ENERGIA MAX ENERGIA PLUS ENERGIA STANDARD EGYSZERI TÖLTÉS AC töltés és DC töltés -25 kW [EUR/kWh] 0,25 0,20 (480 perc) 0,25 0,22 (360 perc) 0,25 (180 perc) 0,29 (180 perc) DC töltés -40 kW [EUR/kWh] 0,26 0,31 0,44 0,51 DC töltés 25-70 kW [EUR/kWh] 0,30 (90 perc) 0,37 (75 perc) 0,41 (60 perc) 0,51 (60 perc) DC töltés 40-150 kW [EUR/kWh] 0,29 0,34 0,49 0,56 DC töltés 70-100 kW [EUR/kWh] 0,33 (90 perc) 0,45 (75 perc) 0,51 (60 perc) 0,56 (60 perc) DC töltés 100 kW- [EUR/kWh] 0,35 (90 perc) 0,49 (75 perc) 0,55 (60 perc) 0,68 (60 perc) DC töltés 150 kW- [EUR/kWh] 0,35 0,41 0,59 0,68 Előfizetési díj [EUR] 24,90 14,90 7,90 – – Előfizetési díjban foglalt havi töltés [kWh] 0 100 0 30 – – A táblázatban szereplő kWh alapú díjazás mellett hosszabb töltés esetén 1 cent (AC és max. 25 kW DC), illetve 10 cent (DC 25 kW felett) percdíj is fizetendő. A percdíj belépésének türelmi ideje a díjcsomagtól és a töltő típusától függ, ez az adat a táblázatban zárójelben látható. A június elsejétől érvényes részletes árlista a roaming feltételekkel és díjakkal megtekinthető a szolgáltató honlapján. Címlapkép: GreenWay 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!