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
auto

A Greenpeace aktivistái behatoltak a Volkswagen emdeni telephelyére, és 1500, szállításra váró belsőégésű motoros autó kulcsát tulajdonították el, majd vitték fel Németország legmagasabb pontjára, a Zugspitze-re. A környezetvédő szervezet az akcióval az autógyártó szennyező tevékenységére hívja fel a figyelmet, és azt kifogásolja, hogy a Volkswagen üzletét továbbra is a benzines és dízeles meghajtású járművek értékesítése uralja, annak ellenére, hogy az elektromobilitás úttörőjének vallja magát. A lopott kulcsokkal sem véletlenül mentek a Zugspitze-re tüntetni, az itt található Schneeferner gleccser magán hordozza a klímaváltozás okozta olvadás nyomait.

Forrás: Greenpeace

Az emdeni kikötőben ameddig csak a szem ellát, Volkswagenek, Audik, Škodák, és Porschék sorakoznak. Innen elsősorban Nagy-Britanniába és az Egyesült Államokba exportálja belsőégésű motoros autóit a Volkswagen Csoport. Csak a 2020-ban exportált mintegy 735.000 autó karbonlábnyoma közel 42 millió tonna, nem sokkal kevesebb, mint Svájc éves szén-dioxid-kibocsátása. A tavalyi évben összesen eladott 9 millió autónak csupán 2,5 százaléka volt klímabarát, tisztán elektromos, ráadásul a Volkswagen további összegeket fektet a belsőégésű motor fejlesztésébe, amit legalább 2040-ig tervez árulni – írja a Greenpeace.

„A VW továbbra is az egyik legnagyobb éghajlatkárosító vállalat a világon. Modellpolitikájával a Volkswagen döntő befolyást gyakorol a közlekedési szektor globális CO2-kibocsátására. Villámgyors irányváltás nélkül a Volkswagen még a következő évtizedekben is exportálni fogja a „Made in Germany” éghajlatpusztítást” – fogalmazott Benjamin Stephan, a Greenpeace közlekedési szakértője.

Német sajtóértesülések szerint a rendőrség őrizetbe vette a tüntetésen összegyűlt aktivistákat, akik azzal védekeznek, hogy csak kölcsönvették a kulcsokat. A Volkswagen nem tett feljelentést ellenük, a kocsikulcsok pedig visszajutottak Emdenbe.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.