A villanyautó fogy a legjobban a Porschénál

A Porsche mindig is hangsúlyozta, hogy tisztán elektromos technológiája ellenére a Taycan is méltó tagja a kínálatnak, ám arra talán még a stuttgarti márka vezetősége sem számított, hogy kevesebb mint egy évnyi forgalmazás után az első villanyautójuk válik a legkelendőbb modellé, ha csak ideiglenesen is. A JATO Dynamics adatai szerint ez a meglepő helyzet állt elő az Európai Unióban augusztusban, amikor 1183 eladott darabbal a Taycan került az értékesítési lista élére, megelőzve az ikonikus 911-et, valamint a Panamerát is, mely ugyanazon E-szegmens autója, mint a villanyos Taycan.

Ha kicsit megengedőbbek vagyunk a Cayenne SUV-val, és nem számoljuk külön a nyújtott tetős, és a kupétetős változatok eladásait, akkor 1325 eladott példánnyal ez a modell volt augusztusban a Porsche best-sellere, Azt is ki kell emelni, hogy a Panamera 71%-os visszaesése az egy évvel ezelőtti népszerűségéhez képest bizonyára a ráncfelvarrás bejelentésének tudható be, a vásárlók többsége ugyanis inkább elhalasztotta a megrendelést az új generáció érkezéséig. Értelemszerűen a koronavírus következtében kialakult gazdasági helyzet is közrejátszik a hagyományos Porschék iránti kereslet visszaesésében.

EZT OLVASTAD MÁR?  Mekkora egy használt LEAF értékvesztése?

Mindezek ellenére bámulatos, hogy egy 150 ezer eurós villanyautó végig verte saját gyártójának belsőégésű motoros kínálatát, ráadásul úgy, hogy még a termelés sem pörgött fel az eredetileg tervezett éves 20 000 darabra. Sőt, mi több, hamarosan újabb Taycan-variánsok érkeznek a piacra, valamint a Macan is kap tisztán elektromos változatot – nem kizárt, hogy az SUV eladásai számának zuhanásáért részben azok is felelősek, akik a kibocsátásmentes típusra várnak.

Elektromos autót használsz?