A villanyautó fogy a legjobban a Porschénál

A Porsche mindig is hangsúlyozta, hogy tisztán elektromos technológiája ellenére a Taycan is méltó tagja a kínálatnak, ám arra talán még a stuttgarti márka vezetősége sem számított, hogy kevesebb mint egy évnyi forgalmazás után az első villanyautójuk válik a legkelendőbb modellé, ha csak ideiglenesen is. A JATO Dynamics adatai szerint ez a meglepő helyzet állt elő az Európai Unióban augusztusban, amikor 1183 eladott darabbal a Taycan került az értékesítési lista élére, megelőzve az ikonikus 911-et, valamint a Panamerát is, mely ugyanazon E-szegmens autója, mint a villanyos Taycan.

Ha kicsit megengedőbbek vagyunk a Cayenne SUV-val, és nem számoljuk külön a nyújtott tetős, és a kupétetős változatok eladásait, akkor 1325 eladott példánnyal ez a modell volt augusztusban a Porsche best-sellere, Azt is ki kell emelni, hogy a Panamera 71%-os visszaesése az egy évvel ezelőtti népszerűségéhez képest bizonyára a ráncfelvarrás bejelentésének tudható be, a vásárlók többsége ugyanis inkább elhalasztotta a megrendelést az új generáció érkezéséig. Értelemszerűen a koronavírus következtében kialakult gazdasági helyzet is közrejátszik a hagyományos Porschék iránti kereslet visszaesésében.

EZT OLVASTAD MÁR?  A prémium szegmens felé mozdulna a Nissan

Mindezek ellenére bámulatos, hogy egy 150 ezer eurós villanyautó végig verte saját gyártójának belsőégésű motoros kínálatát, ráadásul úgy, hogy még a termelés sem pörgött fel az eredetileg tervezett éves 20 000 darabra. Sőt, mi több, hamarosan újabb Taycan-variánsok érkeznek a piacra, valamint a Macan is kap tisztán elektromos változatot – nem kizárt, hogy az SUV eladásai számának zuhanásáért részben azok is felelősek, akik a kibocsátásmentes típusra várnak.

Elektromos autót használsz?