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 A Tesla eredeti tervei szerint az európai vevők berlini gyártású Model Y-t kaptak volna, de egyre hangosabbak azok az értesülések, hogy nem váratják tovább a vásárlókat. Tesla Model Y átadó Kínában. Forrás: Tesla_Mania / Twitter Kínai Model Y-t kapunk A vállalat eredetileg nagyjából most, év közepén akarta megkezdeni a termelést a berlini gyárban, de, mint arról mi is többször beszámoltunk, pár hónapos csúszásban van a projekt. A német építési szabályozás minden jelentősebb változásnál újraindítja az órát, és egy 2 hónapos lakossági meghallgatást ír elő – a legújabb ilyen kör pénteken kezdődhet. The revised application documents for #GigaBerlin will be public starting on Friday, June 18. The documents will also be available online. Objections against the changes will be possible until August 16.https://t.co/HMBxS1wi0i pic.twitter.com/fYujfd2121 — Tobias Lindh (@tobilindh) June 15, 2021 Az első hónap célja, hogy az érintetteknek legyen elég ideje a részletek megismerésére, majd ezt követi a következő 30 napos periódus, amikor benyújthatják kifogásaikat. Az érintettek köre egyébként nincs igazán definiálva, ezért fordulhatott az elő, hogy bajor környezetvédők tiltakoztak a brandenburgi projekt miatt. Ez olyan, mintha egy nyíregyházi gyárépítés okán a győri környezetvédők emelnének kifogást – de ez a német rendszer. Ettől még persze az üzemben folynak a munkálatok, hiszen 15 darab előzetes részengedélyt kaptak eddig, de a gyártás megkezdése inkább a harmadik negyedév végén, a negyedik negyedév elején valószínű, és mint mindig, eleinte csak alacsony darabszám várható. FRISSÍTÉS: a legfrissebb kiszivárgott információk szerint házon belül novemberre tervezik a berlini gyártás megkezdését. 🚘MIC #ModelY coming to Europe in Q3 2021 is now the most source-confirmed speculative rumor in the history of rumors: 6 sources as of today 😁 pic.twitter.com/AiHPQGpd7T — Morten Grove: Captain of all Tesla-Ships & CTs (@mortenlund89) June 15, 2021 Pár napja kering a hír, több helyen olvastuk, de mostanra már tényleg több forrásból megerősített pletykák szerint azonban a Teslának rengeteg európai előrendelése van a Model Y-ra és nem akarják tovább váratni a vásárlókat. A kínai termelés remekül halad, és a jelenlegi információink szerint a sanghaji gyártású Teslák kifogástalan összeszerelési minőséggel büszkélkedhetnek. Így úgy döntött a cég, hogy megemeli a kínai termelési rátát a következő negyedévben és elkezdi az európai előrendelések kielégítését is. so Tesla wants to start deliveries with exports. Also, Model Y production in Shanghai will ramp up in Q3, and production targets are very high for Q3 and Q4 but no specific number was mentioned. 2: Model S Plaid will be exported to Europe in October. 2/5 — Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) June 14, 2021 Csodálkoznánk, ha már most, júniusban megnyitná a konfigurátort a cég, hiszen nem nagyon szeretnének Model 3 visszamondásokat egy olyan termékért, amit még csak alacsony darabszámban tudnak importálni, viszont nem lepődnénk meg a július eleji indulás esetén. Originally the plan was that Tesla would build a new general assembly line, the GA5 line at Fremont for Model Y which would allow them to remove the two tents where Model Y is currently built. 4: Texas Model Y will be slightly different than the Berlin version. 4/5 — Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) June 14, 2021 A hírek szerint egyébként a texasi gyár indulása (és felpörgetése) utána Tesla felhagyhat a Model Y fremonti készítésével, hogy helyet szabadítson fel a kaliforniai üzemben. Én személy szerint egy ideje már arra tippelek, hogy ennek helyén kezdődhet majd meg az új Roadster gyártása. Érdekes részlet, hogy állítólag a texasi Y picit el fog térni a berlinitől. Lehet az európai modell kicsit a helyi piachoz lesz igazítva? A megbízhatónak számító források egyike egyébként arról is beszél, hogy októberben megkezdődhet a Model S Plaid európai megrendeléseinek kiszállítása is. A Tesla eredetileg szeptemberre ígérte a szállítások megkezdését, de úgy néz ki egy hónapot ez is csúszik. Aki most rendelné csak meg a 49 millió forintos autót, az 2022 elejénél korábbi átadásra ne számítson. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!