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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Megnyílt a Porsche Hungária legmodernebb használtautó kereskedése

elektromos autó

A használtautó vásárlásban mindig van egyfajta lutri. Mennyire volt korrekt az eladó, elmondott-e minden hibát, nyűgöt, korábbi balesetet, javítást? Kapok-e majd fél év múlva egy gyorshajtásos csekket? Egyáltalán kiderül-e majd egy év múlva, hogy a kocsimat valahol Európában lopták és vissza kell adnom a tulajdonosának?

A minősített, garanciális, tiszta háttérrel érkező használtautó ezért jó megoldás mindazoknak, akiket ezek a kérdések nyugtalanítanak. Ha pedig egy ekkora név áll a kereskedés mögött, akkor biztosan még nagyobb a bizalom.

Nem spóroltak

Az ilyen sajtóeseményről beszámoló cikkeket mindig kihívás úgy megérni, hogy ne legyen fizetett hirdetés szaguk. Merthogy ez nem az, bár tény és való engem sajtos pogácsával mindig meg lehet vásárolni, a budaörsi Das Welt Autó (DWA) kereskedés megnyitóján pedig volt elég hamuban sült.

Természetes, hogy ilyenkor a cég vezetője a beszédében felsorol minden olyan számot és paramétert, ami kedvező színben tünteti fel a vállalatot. Ezzel együtt Németh Balázs, a Porsche Hungária igazgatója mondott jó pár olyan érdekes adatot ami érdekes lehet olvasóinknak is. A cégcsoportnak egyébként is van mire büszkének lennie, hiszen, ha összeadjuk a Porsche Hungária, az Inter Autó, a Porsche Bank, a MAN, a Scania, na meg persze a győri Audi gyár számait, akkor azt kapjuk, hogy közvetlenül több mint 14.000 embert foglalkoztatnak hazánkban és a magyar GDP 7,5 százalékáért felelnek. Ebben még nincs benne az a több mint 100 KKV akik a beszállítói körbe tartoznak  – némelyikük még a külföldi VW üzemekbe is szállít alkatrészeket.

Németh Balázs, Porsche Hungária

A DWA egy 20 éves vállalat, amelyet a Porsche kifejezetten kelet európai használtautó értékesítésre hozott létre – hazánkban 56 telephelyük van és 20 év alatt mintegy 150 ezer autót adtak el. Az új, 11 ezer négyzetméteres budaörsi létesítmény 220 autó befogadására alkalmas és jelenleg 6 fő üzemelteti. 1 milliárd forintos zöldmezős beruházás keretében jött létre és nehéz nem észre venni az épületet, hiszen az M1/M7 közös szakaszán, a bevásárlóközpontok között, már az autópályáról is jól látszik a kereskedés.

A központi épületben található egy különleges 360 fokos fotózásra alkalmas szoba, amellyel 6-7 perc alatt elkészíthető egy autó adatlapja, 32 jó minőségű képpel.

Elektromobilitás és használtautók

A szerkesztőségünk által nemrég indított VillanyautóPiac, azaz a VAP is azért jött létre, mert úgy éreztük fontos szerepe lesz az elektromobilitás terjedésében a használt villanyautóknak. Ezt a Porsche Hungária is így gondolja, a most megnyílt telephelyre is több töltőt telepítettek és jó pár e-UP várt gazdára, ezért különös érdeklődéssel hallgattam az előadás erről szóló részét.

Magyarországon a használtautó piac 2018-ban tetőzött – ekkor 810 ezer kocsi cserélt gazdát, ami több mint ötszöröse az újautó értékesítésnek. A piac negyedét fedték le, a többi a magánszemélyek adás-vétele. Megdöbbentően magas a több mint 800 ezres szám, ha tudjuk, hogy kevesebb mint 4 millió személyautó van hazánkban, hiszen ez elméletben azt jelenti, hogy 5 év alatt mindegyik gazdát cserél – persze a matek a valóságban nem ennyire egyszerű. Ugyanakkor a használt import 150 ezer autó körül mozog, tehát a kocsik nagy része, csak országon belül forog, dobálják őket körbe mint a forró krumplit, miközben a teljes magyar flotta átlagéletkora 14,7 év, és az autók 60%-a 10 évesnél idősebb.

Automata, 360 fokos fotószoba – az autó egy színpadon forog miközben fotózzák.

Ami mostanában újdonság, hogy már a használtautó piac 18%-át teszik ki a 0-5 év közötti autók és egyre nő a kereslet a fiatalabb kocsik iránt. Az árak mindeközben egy év alatt 15-30%-kal nőttek.

Akárcsak az újautó piacon, a használtak esetében is igaz, hogy az elektromos modellek még nem abszolút darabszámukkal, hanem a növekedés ütemével nyűgöznek le. Az elmúlt két évben, évente 70% körül növekedett hazánkban a használt villanyautók adás-vétele, és ahogy nyugaton egyre többen cserélik le majd a pár éves lízing után az elektromos autójukat egy újabbra, úgy növekedhet majd a kínálat. Van egy olyan érzésünk azonban, hogy akárcsak az újautó piacon, nem a kereslet, hanem a rendelkezésre álló készletek jelentik majd a korlátot.

A VW egyébként a futball Európa Bajnokság hazai megrendezését is szponzorálta: 10 darab ID.4 és 3 ID.3 áll a FIFA stábjának rendelkezésére a hazai EB központnak számító Groupama Arénánál, ahol 4 darab 22 kW-os AC és egy darab 75 kW-os DC töltőt is telepítettek. A cég emellett a bajnokság ideje alatt ingyenes szurkolói taxit üzemeltet a Hősök tere és a Puskás Aréna között egy villanyautó flottával.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.