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 A Tesla a negyedéves pénzügyi jelentése alkalmával megosztott pár új információt arról is, hogyan állnak a vállalat legfontosabb fejlesztései. Nézzük. 1 milliárd dollár feletti nyereség a Teslánál Új gyárak A tegnap esti befektetői konferenciahívás most először nem a kaliforniai központból, hanem élőben a Giga Austinból volt közvetítve – mi sem szimbolizálja jobban, mennyire fontos az új gyár a Tesla életében. Musk megköszönte az új üzem építésében résztvevőknek a munkát, hiszen fél év alatt a semmiből egy szinte kész épületet húztak fel. Ha szűkszavúan is foglalkozott csak vele, de a cég vezetője elégedett Berlin készültségével is. A pénzügyi jelentés anyagában megosztottak pár fotót is az új gyárakról. Ezeken az látszik, hogy a német helyszínen már elkészült, de legalábbis magas készültségi szinten van a festőüzem, Texasban pedig már a présgépek is össze vannak szerelve, le vannak festve – sőt, a gyártósoron Model Y vázak sorakoznak. A gyártás mindkét helyszínen az év vége előtt megkezdődik, de idén még csak mutatóba készül itt autó. A két új gyár nem egyszerű mása Sanghajnak, a cég vezetői elmondták, hogy ezek új, továbbfejlesztett tervek alapján készülnek. Az, hogy nemsokára 3 kontinensen lesz gyártás és gyártócsapat, rengeteget fog segíteni a cégnek a jövőben a további fejlesztésekben, növekedésben – tették hozzá. Új autók Bár már gyártásban van Fremontban és Sanghajban, Musk megerősítette, hogy a berlini és austini Model Y gyakorlatilag egy új autónak tekinthető, mivel itt vezetik be először, hogy az autó első fele is egy darab hatalmas présöntvényből készül – a kaliforniai üzemben csak a kocsi hátsóját gyártják így. A kettő között a strukturális akkupakk található, ami szintén újdonság lesz. Van „B” terv is arra az esetre, ha késne a 4680-asok szállítása: létezik egy dizájn 2170-es hagyományos pakkal is, de ez csak a biztonság kedvéért van talonban. A Cybertruck kapcsán elkészültek az autó tervezésével, architektúrájával, és továbbra is azt tervezik, hogy amint stabil Austinban az Y gyártása, ez lesz a következő modell, ami gyártásba megy. Ez az autó alapjaiban gondolja újra, hogyan tervezünk és hogyan gyártunk egy járművet, ezért biztosan lesznek még kihívások a projekt során. Mivel a Cybertruck és a Semi nagyon sok cellát igényelnek, a gyártás kezdetével meg akarják várni, amíg ezek rendelkezésre is állnak, ellenkező esetben horribilisre nő egy-egy példány költsége a kis példányszám miatt. A Semi ezért 2022-re csúszik, hogy elegendő cella legyen a többi terméknek. Chiphiány A chiphiányt egyébként a Tesla is megérzi – meg is osztottak egy konkrét példát. A negyedév során akkora probléma volt a légzsák, illetve az övfeszítő kontrollerének beszerzése, hogy mind Fremontban, mind Sanghajban meg is állt a gyártás egy rövid időre miatta. A cég mérnökei jelenleg is 19 új vezérlőt validálnak, és készítenek hozzájuk új firmware-t (vezérlő szoftvert), hogy a hiánycikknek számító alkatrészeket kiváltsák velük. Musk egyébként lelőtte az ötletet, hogy saját chipgyárat építsen a Tesla. Mint elmondta, az egy másfél éves projekt lenne, rövid távon nem segítene – és úgy mellesleg a költsége is legalább 5 milliárd dollár, tesszük mi hozzá. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!