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 A Tesla a negyedéves pénzügyi jelentése alkalmával megosztott pár új információt arról is, hogyan állnak a vállalat legfontosabb fejlesztései. Nézzük. 1 milliárd dollár feletti nyereség a Teslánál Új gyárak A tegnap esti befektetői konferenciahívás most először nem a kaliforniai központból, hanem élőben a Giga Austinból volt közvetítve – mi sem szimbolizálja jobban, mennyire fontos az új gyár a Tesla életében. Musk megköszönte az új üzem építésében résztvevőknek a munkát, hiszen fél év alatt a semmiből egy szinte kész épületet húztak fel. Ha szűkszavúan is foglalkozott csak vele, de a cég vezetője elégedett Berlin készültségével is. A pénzügyi jelentés anyagában megosztottak pár fotót is az új gyárakról. Ezeken az látszik, hogy a német helyszínen már elkészült, de legalábbis magas készültségi szinten van a festőüzem, Texasban pedig már a présgépek is össze vannak szerelve, le vannak festve – sőt, a gyártósoron Model Y vázak sorakoznak. A gyártás mindkét helyszínen az év vége előtt megkezdődik, de idén még csak mutatóba készül itt autó. A két új gyár nem egyszerű mása Sanghajnak, a cég vezetői elmondták, hogy ezek új, továbbfejlesztett tervek alapján készülnek. Az, hogy nemsokára 3 kontinensen lesz gyártás és gyártócsapat, rengeteget fog segíteni a cégnek a jövőben a további fejlesztésekben, növekedésben – tették hozzá. Új autók Bár már gyártásban van Fremontban és Sanghajban, Musk megerősítette, hogy a berlini és austini Model Y gyakorlatilag egy új autónak tekinthető, mivel itt vezetik be először, hogy az autó első fele is egy darab hatalmas présöntvényből készül – a kaliforniai üzemben csak a kocsi hátsóját gyártják így. A kettő között a strukturális akkupakk található, ami szintén újdonság lesz. Van „B” terv is arra az esetre, ha késne a 4680-asok szállítása: létezik egy dizájn 2170-es hagyományos pakkal is, de ez csak a biztonság kedvéért van talonban. A Cybertruck kapcsán elkészültek az autó tervezésével, architektúrájával, és továbbra is azt tervezik, hogy amint stabil Austinban az Y gyártása, ez lesz a következő modell, ami gyártásba megy. Ez az autó alapjaiban gondolja újra, hogyan tervezünk és hogyan gyártunk egy járművet, ezért biztosan lesznek még kihívások a projekt során. Mivel a Cybertruck és a Semi nagyon sok cellát igényelnek, a gyártás kezdetével meg akarják várni, amíg ezek rendelkezésre is állnak, ellenkező esetben horribilisre nő egy-egy példány költsége a kis példányszám miatt. A Semi ezért 2022-re csúszik, hogy elegendő cella legyen a többi terméknek. Chiphiány A chiphiányt egyébként a Tesla is megérzi – meg is osztottak egy konkrét példát. A negyedév során akkora probléma volt a légzsák, illetve az övfeszítő kontrollerének beszerzése, hogy mind Fremontban, mind Sanghajban meg is állt a gyártás egy rövid időre miatta. A cég mérnökei jelenleg is 19 új vezérlőt validálnak, és készítenek hozzájuk új firmware-t (vezérlő szoftvert), hogy a hiánycikknek számító alkatrészeket kiváltsák velük. Musk egyébként lelőtte az ötletet, hogy saját chipgyárat építsen a Tesla. Mint elmondta, az egy másfél éves projekt lenne, rövid távon nem segítene – és úgy mellesleg a költsége is legalább 5 milliárd dollár, tesszük mi hozzá. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!