Amikor a Tesla 2017 júliusában megkezdte a Model 3 gyártását, keserves hónapok elé nézett. A mára már jól ismert problémák miatt 2017 végéig, a termelés első fél évében mindössze 2685 példányt sikerült legyártaniuk és ebből 1764-et adtak át a vásárlóknak.
Most, 4 évvel később már 1 millió felett jár a számláló.
Gyorsuló tempó
A Model 3 gyártása 2018 nyarán stabilizálódott, június végére érte el a cég a heti 5000-es termelési tempót, és ekkortól lett egyértelmű, hogy kimásztak a kátyúból.
A tömeggyártás első igazi évében, 2018-ban végül 146 ezer Model 3-at adott át a cég, majd 2019-ben az európai és ázsiai kiszállítások megkezdésével 300 ezer került a típusból a vásárlókhoz. 2020-tól kezdve kicsit komplikáltabbá válik a számok értelmezése, hiszen ekkor kezdődött a Model Y amerikai pályafutása, a vállalat pedig innentől kezdve egyben publikálja csak a testvérek eladási adatait. Mértékadó becslések alapján azonban 2020-ban 358-362 ezer fogyott a típusból, és 80-84 ezer a SUV testvérből.
2020. volt az az év is, amikor a típus valamikor januárban megelőzte a Nissan Leafet az összesített all-time eladási listán, március környékén pedig elérte a félmilliós darabszámot.
Nagyjából 15 hónap kellett csak hozzá, hogy ez duplázódjon: a Cleantechnica becslése szerint idén júniusban a típus – az első villanyautóként – átlépte az 1 milliós darabszámot. Ha a Model Y-on múlik, a rekord 2 éven belül megdőlhet, hiszen az SUV testvér gyártása még nagyobb ütemben ível felfelé. Ezzel együtt, jó lenne minél több gyártó autóját a milliós küszöb fölött látni!
Címlapfotó: Forrás: Reddit/kle_83