Nem feledkeznek meg a régi Teslák tulajdonosairól sem

A Model 3 és Y kijelzője mögött mindig is egy sokkal gyorsabb hardver dolgozott, mint az eredeti S/X esetén. Most pedig, hogy megjelent a 2021-es frissített nagy szedán és SUV, a Tesla még magasabbra emelte a lécet, mivel egy modern játékkonzol teljesítményével vetekedő AMD alapú számítógépet pakolt autóiba.

A régebbi S és X tulajdonosok joggal érezhetik úgy, hogy az ő kocsijuk infotainment rendszere már hagy kívánnivalókat maga után.

Megkopott a fénye

Amikor a Model S, illetve Model X megjelentek, az egyik legnagyobb újdonság a hagyományos versenytársak megoldásihoz képest hatalmas központi kijelző volt, amelyről az autó minden funkcióját vezérelni lehetett. A Tesla azóta is folyamatosan frissíti autói szoftverét, legyen szó a legelső 2012-es, vagy a gyár kapuin a a mai nap kiguruló legújabb autóról. Ezzel együtt, a régebbi hardverrel szerelt kocsik már kicsit kezdik mutatni a korukat. Az eredeti, Nvidia Tegra alapú MCU1 néven emlegetett médiavezérlővel szerelt autók menürendszere, különösen a böngészője nem annyira gördülékeny, mint az újabb modelleké.

Mint nemrég beszámoltunk róla, a korai autókba épített eMMC memóriakártya nem volt éppen a legszerencsésebb választás, így a Tesla az alkatrész cseréje mellett döntött – ehhez a döntéshez persze kellett a közlekedési hatóság noszogatása és a nyilvánosság okozta arcvesztés is. Akinek kicserélik a memórialapkát az már eleve tapasztal valami minimális  gyorsulást, mivel a rendszer jobban kinyújtózkodhat a nagyobb kártyán, aki pedig még tovább megy és – saját költségén – cserélteti az egész médiavezérlőt, az pedig az MCU2-vel egy sokkal fürgébb rendszert kap cserébe.

Ennek ellenére a régebbi vason soha nem lesz annyira fürge a Tesla operációs rendszer, mint az újabbakon.

Külső segítség

Legalábbis így gondoltuk eddig, de most mégis lehet, hogy szerencséjük lesz a korai autók tulajdonosainak. A híres programozó, John Carmack, ugyanis önként jelentkezett a cégnél, hogy segítsen optimalizálni a rendszert a régebbi hardverre is. Ő egy Tegrával szerelt régi Model S-t vezet, így személyesen is érintett és frusztrált a rendszer teljesítménye miatt. A Tesla mérnökei éltek is a lehetőséggel, és együttműködnek a veterán szakemberrel.

Carmack a 90-es években olyan ikonikus videójátékok munkálatait vezette, mint a Wolfeinstein, a Doom, illetve a Quake sorozatok, később pedig az Oculus VR virtuális valóság szemüvegen dolgozott.

A szakembernek egyébként úgy tűnik Elon Musk is tisztelője, aki egy Twitteres üzenetváltásban személyesen hívta meg a SpaceX texasi központjába egy látogatásra, ami a napokban meg is történt.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.