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 Tegnap tartották az Opel Astra legújabb generációjának bemutatóját, amelyből 2023-ban egy tisztán elektromos változatot is piacra dobnak. A bemutató végén a „desszert” igazán étvágygerjesztőre sikerült. Az Opel mérnökei ugyanis elkészítették az Opel Manta GSe ElektroMOD változatát, amelyben a hagyomány találkozott a csúcstechnológiával. Az első Manta több mint 50 évvel ezelőtt gördült le a gyártósorról, négyhengeres benzinmotorral, most pedig megkapta az aktuális formanyelvből a Pixel-Vizort, a Pure Panel műszerfalat és természetesen a LED fényszórókat is. A vezetési élményről az ikonikus fekete Opel motorháztető alatt elhelyezett 108 kW (147 Le) teljesítményű villanymotor gondoskodik, amely az elektromos autókban nem megszokott kézi sebességváltón keresztül szabadítja a motor 255 Nm nyomatékát a hátsó kerekre. „A Manta GSe ElektroMOD szenvedélyes tervezők, 3D modellezők, mérnökök, technikusok, szerelők, termék- és márkaszakértők munkája. Mindannyian Opel rajongók, akik imádják az autókat és örömüket lelik új dolgok fejlesztésében. A Manta GSe-vel hidat építettünk a nagy Opel hagyományok és a fenntartható jövő közé. Lenyűgöző keveréke a korszellemnek és a modernnek” – mondta Pierre-Olivier Garcia, az Opel globális márkatervezési vezetője a Manta GSe csapat nevében. A hangtalan motor „beindításához” el kell fordítani az indítókulcsot. Ezután a járművezető akár azonnal ki is választhatja a 4. fokozatot a sebességváltón, de ha szeretné, végig is kapcsolgathatja kézzel a fokozatokat. A Manta GSe gyorsulása élénk, végsebessége elektronikusan 150 km/h-ra korlátozott. A Manta az innovatív, modernizált hajtáslánccal is megmaradt klasszikus sportautónak. A 17″ méretű könnyűfém felnikre elöl 195/40 R17, hátul 205/40 R17 abroncsokat szereltek. A 31 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort a csomagtartó lehető legmélyebb pontjára helyezték az alacsony súlypont és kedvező menettulajdonságok érdekében. A csomagtér még így is elég tágas maradt ahhoz, hogy az utastérben helyet foglaló négy személy a csomagjait akár egy nyaralásra is magával vihesse. Az autó körülbelül 200 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik normál vezetési mód mellett. A hatékonyságot, egyben a hatótávot energiavisszanyerő fékrendszer is növeli. A beépített háromfázisú 9 kW-os fedélzeti töltővel az akku alig négy óra alatt teljesen feltölthető. A jövő a műszerfalon is megjelenik, ugyanis a klasszikus kerek műszerek helyett a sofőr Opel Pure panel képernyőt kapott, amely az új Mokka sorozatból már ismerős lehet. A sárga dekorcsíkkal ellátott Recaro üléseket az Opel Adam S változatához fejlesztették, melyek az eredeti Manta üléseknél nem csak több komfortot, de jobb oldaltartást is kínálnak. A stílusos háromküllős kormányt is átdolgozták, megtartva a 70-es évek stílusából a 12 óránál elhelyezett sárga jelzést. Tisztán elektromos változatban is készül majd az új Opel Astra 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!