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
auto

A Manta visszatért, és villanymotor hajtja

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

Tegnap tartották az Opel Astra legújabb generációjának bemutatóját, amelyből 2023-ban egy tisztán elektromos változatot is piacra dobnak. A bemutató végén a „desszert” igazán étvágygerjesztőre sikerült. Az Opel mérnökei ugyanis elkészítették az Opel Manta GSe ElektroMOD változatát, amelyben a hagyomány találkozott a csúcstechnológiával.

Az első Manta több mint 50 évvel ezelőtt gördült le a gyártósorról, négyhengeres benzinmotorral, most pedig megkapta az aktuális formanyelvből a Pixel-Vizort, a Pure Panel műszerfalat és természetesen a LED fényszórókat is. A vezetési élményről az ikonikus fekete Opel motorháztető alatt elhelyezett 108 kW (147 Le) teljesítményű villanymotor gondoskodik, amely az elektromos autókban nem megszokott kézi sebességváltón keresztül szabadítja a motor 255 Nm nyomatékát a hátsó kerekre.

„A Manta GSe ElektroMOD szenvedélyes tervezők, 3D modellezők, mérnökök, technikusok, szerelők, termék- és márkaszakértők munkája. Mindannyian Opel rajongók, akik imádják az autókat és örömüket lelik új dolgok fejlesztésében. A Manta GSe-vel hidat építettünk a nagy Opel hagyományok és a fenntartható jövő közé. Lenyűgöző keveréke a korszellemnek és a modernnek” – mondta Pierre-Olivier Garcia, az Opel globális márkatervezési vezetője a Manta GSe csapat nevében.

A hangtalan motor „beindításához” el kell fordítani az indítókulcsot. Ezután a járművezető akár azonnal ki is választhatja a 4. fokozatot a sebességváltón, de ha szeretné, végig is kapcsolgathatja kézzel a fokozatokat. A Manta GSe gyorsulása élénk, végsebessége elektronikusan 150 km/h-ra korlátozott. A Manta az innovatív, modernizált hajtáslánccal is megmaradt klasszikus sportautónak. A 17″ méretű könnyűfém felnikre elöl 195/40 R17, hátul 205/40 R17 abroncsokat szereltek.

A 31 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort a csomagtartó lehető legmélyebb pontjára helyezték az alacsony súlypont és kedvező menettulajdonságok érdekében. A csomagtér még így is elég tágas maradt ahhoz, hogy az utastérben helyet foglaló négy személy a csomagjait akár egy nyaralásra is magával vihesse. Az autó körülbelül 200 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik normál vezetési mód mellett. A hatékonyságot, egyben a hatótávot energiavisszanyerő fékrendszer is növeli. A beépített háromfázisú 9 kW-os fedélzeti töltővel az akku alig négy óra alatt teljesen feltölthető.

A jövő a műszerfalon is megjelenik, ugyanis a klasszikus kerek műszerek helyett a sofőr Opel Pure panel képernyőt kapott, amely az új Mokka sorozatból már ismerős lehet. A sárga dekorcsíkkal ellátott Recaro üléseket az Opel Adam S változatához fejlesztették, melyek az eredeti Manta üléseknél nem csak több komfortot, de jobb oldaltartást is kínálnak. A stílusos háromküllős kormányt is átdolgozták, megtartva a 70-es évek stílusából a 12 óránál elhelyezett sárga jelzést.

Tisztán elektromos változatban is készül majd az új Opel Astra

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás