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 Hat évig tartó fejlesztés és finomítgatás után elkészült a végleges, sorozatgyártásra készülő változat a Micro Mobility Systems Microlinójából, és a start-up vállalkozás a müncheni IAA Mobility 2021 kiállításon el is árulta a legfontosabb tudnivalókat az L7e kategóriába sorolandó négykerekű motorkerékpárról. Az akkumulátor nélkül 435 kilogrammot nyomó Microlino 2.0 névleges motorteljesítménye 12,5 kW, ami csúcson akár 19 kW-ig is emelkedhet 118 Nm nyomatékkal. A végsebesség 90 km/h, de ilyen tempóban száguldozni egy ekkora mopedautóval azért elég para lenne, még úgy is, hogy a tavaly bemutatott új változat jóval biztonságosabb szerkezetet kapott, mint amivel eredetileg elképzelték a járművet a fejlesztők. Így alakult át a pici Microlino villanyautó A Microlinóba három különböző méretű akku közül lehet választani, a legkisebb kapacitása 6 kWh, a közepes 10,5 kWh, a legnagyobb pedig 14 kWh, de ez csupán jövő nyáron csatlakozik a kínálathoz. Az Electrive információi szerint az akkuk kémiája sem azonos, állítólag NMC-t (nikkel-mangán-kobalt), és NCA-t (nikkel-kobalt-alumínium) is használ a cég. Hogy pontosan melyik akku milyen kémiával működik, és hogyan tölthető, az nem derült ki a rendezvényen, de annyit elárultak, hogy a kicsi és a nagy akku AC-töltése 4 órát vesz igénybe, míg a közepesé csak hármat, amiből következik, hogy a töltési teljesítmény nem azonos. A hatótávolság 95, 175, és 230 kilométer körül alakul, de ezek várható értékek, a WLTP-homologizáció még zajlik. Felszereltség szempontjából három változat lesz rendelhető: Urban, Dolce, és Competizione, ez például a színválaszték, a dizájnelemek, a nyitható tető, valamint a kárpitozás szempontjából fontos. Az Urban Edition például szériaként kemény kupétetővel érkezik, és felárat kell fizetnie, aki szellősebb utastérben szeretne ülni, míg a Dolce kiadásnál a vászontető az alap, de ingyen kérhet fix tetőt helyette, aki akar. A kétszemélyes járgányban 230 literes csomagtér található. A konfiguráció röviddel az IAA 2021 után elindul, és akkor kiderülnek a pontos árak is, de az biztos, hogy az indulóár a korábban bejelentett 12.500 euró marad. Annak ellenére, hogy az anyagköltségek azóta jelentősen megdrágultak – teszi hozzá a cég. A sorozatgyártást maga a Micro Mobility Systems végzi egy erre szakosodott partnerével közösen az olaszországi Torinóban. A termelés a tervek szerint még az idén elindul. A gyártókapacitás a vállalat elmondása szerint 7500 darab évente, de lehetőség lesz bővíteni. Erre valószínűleg lesz is szükség, hiszen eddig több mint 24.000 előrendelés érkezett a pici buborékautóra, elsősorban Németországból, Svájcból, Franciaországból, és az Egyesült Királyságból. A Micro Mobility Systems a Microlino mellett kiállította a Microlettát is, amely egy később érkező elektromos robogó tanulmányváltozata: 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!