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 Tegnap hivatalosan is elstartolt Kínában a 2014-ben alapított Xiaopeng Motors, röviden XPeng harmadik tisztán elektromos modellje, a P5 értékesítése, amely a sokak által már jól ismert P7 szedán stílusjegyeit hordozza tágasabb utastérrel, fejlettebb digitális technológiával, és vonzóbb vételárral. Az autógyártó start-up legújabb termékével a családi szedánok szegmensét célozza, ezzel gyakorlatilag a két már meglévő villanyautója, a sportos, nagy tengelytávú, kupétetős P7 szedán, valamint a G3 sportterepjáró közé lőtte be. Sajtóértesülések szerint a P5 már az áprilisi bemutatóját követő 2 nap alatt közel 10 ezer előrendelést gyűjtött be, és ez bizonyára nem csupán kezdeti lelkesedés a vásárlók részéről, hiszen az autó igencsak nagy tudást kínál barátságos vételáron. Kínában legolcsóbban 157.900 jüanért lehet hazavinni, a legfejlettebb rendszerekkel felszerelt változat pedig 223.900 jüannál kezdődik, ezek átszámítva körülbelül 7,3 millió, illetve 10,3 millió forintnak felelnek meg. Na de mit kapnak ezért a vásárlók? A P7 szedán vezetéstámogató rendszeréről hallottunk már legendákat, de a P5 állítólag még azt is túlszárnyalja, sőt, az XPeng elmondása szerint ez az autó rendelkezik a legfejlettebb vezetéstámogató hardveregyüttessel. Az autóban összesen 32-féle érzékelő található: kettő duplaprizmás autóipari LiDAR egység, 12 ultrahangos radar, 5 darab milliméteres hullámhosszú radar, 13 magas felbontású kamera, ezeket pedig egy nagy pontosságú helymeghatározó egység egészíti ki. A hardvereket működtető rendszer az XPilot legújabb, 3.5-ös változata (a P7-ben a 3.0-s főverzió fut), amely már lehetővé tette az egyes vezetéstámogató szoftverek oly módon történő továbbfejlesztését, hogy azok a LiDAR működését is figyelembe vegyék. Ennek előnye, hogy a P5 hamarabb észreveszi például a feltorlódott járműsort, és pontosabban meghatározza az úton álló objektumok helyzetét. Ezzel párhuzamosan a kis méretű objektumokat is könnyebben felismeri. A Valet Parking Assist funkcióval a parkolás is önállóan megy a villanyautónak. Hozzá kell tenni, hogy ezek a rendszerek nem ingyen járnak az autóhoz: a legalacsonyabb árú, 460G típusjelzésű változatnál, valamint az 550G típusnál az XPilot 2.5 tartozik az alapfelszereltséghez, és nincs is lehetőség fejleszteni rajta. Más típusoknál extraként lehet megvásárolni a 3.0, vagy pedig a 3.5-ös verziót. A P5 hazai piacán hat konfigurációban rendelhető, ezek specifikációit az alábbi táblázat foglalja össze. Habár a hatótávot a régi NEDC szabvány szerint adja meg a gyártó, azt állítja, hogy a független partnerek által végzett tesztek alapján a valós hatótávolság sem csökkent ezek 90%-a alá. Valamennyi típusban széria a hőszivattyús klíma. Az XPeng úgy véli, hogy a fejlett technológiák ellenére az utastér a legnagyobb erőssége az autónak. Ezt ugyanis saját mozivá lehet alakítani, ahol nyolc hangszóró, vetítővászon, vízszintesre lehajtható első ülések, valamint beépített hűtő gondoskodik az élvezetekről. A 12,3 colos digitális műszerfal mellett egy 15,6 colos központi kijelző végzi a megjelenítést, amely az erősebb hardverének köszönhetően gyorsabb, mint amit az P7-ben találunk. Kínában októberben kezdik szállítani az autót a vásárlóknak, és jó hír, hogy valamikor a jövőben Európába is megérkezik, bár ennek pontos dátumát egyelőre nem tudta megmondani a cég. Norvégiában már a G3, valamint a P7 is rendelhető, valószínűleg a skandináv ország lesz a P5 első európai piaca is, hacsak nem a NIO mintájára kíván terjeszkedni az XPeng. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!