PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Könnyebb lesz a teslások élete

elektromos autó

Minden bizonnyal a First World Problems kategória e heti győztese lesz ez a hír, de azért röviden beszámolunk a készülő újdonságról.

Miért is ne?

A Tesla már a Model S 2012-es bemutatása óta kényezteti vásárlóit a különböző ingyenes szoftverfrissítésekkel, de azért vannak olyan szolgáltatások, upgrade-k is, amelyekért pénzt kérnek.

A fizetős sorozat talán anno a Model S 40-nel kezdődött, ami az érdeklődés hiánya miatt egy szoftveresen korlátozott S 60 volt. Ha egy tulajdonos később úgy gondolta, pénzért megválthatta a hiányzó akkukapacitást, és 50%-kal megnövelhette az autó hatótávját. Később volt egy 2000 dolláros extra is, amivel a Model 3 és Y tulajdonosok a kocsijuk teljesítményét növelhették meg, na meg persze ott van az Autopilot fejlettebb, okosabb változata, illetve az FSD, amit meg lehet rendelni akár utólag is, online, hiszen csak egy szoftverfrissítés kell hozzá. Kétség kívül az egyik leghasznosabb azonban a Model 3 hátsó ülésfűtése, ami a Long Range verzióban alap, de az SR+-hoz 300 dollárért rendelhető, mégpedig utólag, a Tesla fiókon keresztül. Állítólag ez utóbbi a kormányfűtést is megváltja a legolcsóbb Teslában, de lehet ez csak városi legenda.

Ezeknek a fizetős extráknak azonban van egy közös tulajdonságuk: mobiltelefon, tablet, vagy számítógép kell ahhoz, hogy a Tesla fiókunkba lépve megvásároljuk őket, ahogy az a kényelmi adatcsomag és a havidíjas FSD esetén is van. Most viszont valaki elkapott egy új fejlesztést, ami valószínűleg hamarosan érkezik a Teslákba, és ezután már a kocsi saját képernyőjéről is meg tudjuk vásárolni az extrákat.

Ha már egyszer ott van a számítógép, a képernyő, az adatkapcsolat, az autó pedig azonosított minket, akkor végül is, miért is ne?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.