PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== A Tesla teljesen önvezető rendszere, az FSD, még tesztelés alatt van, és egyelőre csak 2000 felhasználó részese a programnak, de az ígéretek szerint 2-3 héten belül elméletileg teljesen nyitott lesz a Beta program mindenkinek aki megvásárolta, vagy előfizette a szolgáltatást. Mármint mindenkinek aki közülük az USA-ban él. Most azonban úgy tűnik elkezdte próbálgatni a szárnyait a szoftver az Egyesült államokon kívül is. Árulkodó kód A kirakós első darabját az ismert Tesla hekker @greentheonly szolgáltatta pár napja – és itt most a hekker kifejezést nagyon tág értelemben használjuk, hiszen nem valami titkos adatbázist szokott feltörni, csak az autókon lévő szoftvert fejti vissza, ott néz a motorháztető alá. Az online beszélgetés onnan indult, hogy valaki felrakott egy videót egy Kijevben tesztelő felhasználóról, miközben Amerikán kívül elvileg nem is használható az FSD béta verziója. Elindult egy találgatás, vajon kamu, vagy valós-e a videó, mire Green barátunk elárulta, hogy a szoftver kódjában egyértelműen látszik, hogy Európa is támogatva van. Tesla uses the context of local laws to guide the car. Solid lines mean one thing in some areas, something entirely different in others. Same for hashed lines, lines of different colors, & much more. Aside from not having detailed maps, I doubt this car has context rules. — SoylentBrown (@BrownSoylent) September 5, 2021 you'd be surprised I guess, but EU rules are in the code for a long time as are EU-style traffic signs and concepts. — green (@greentheonly) September 5, 2021 I see the outputs and locale-dependent settings. EU is supported and FSDBeta is officially testing in EU (just with people under NDAs obviously so you don't see the videos published) — green (@greentheonly) September 5, 2021 Sőt, Green azt is felfedte, hogy már most is folyik az FSD európai tesztelése, csak a cég ezt nem veri nagy dobra, és a programban részvevő sofőrök titoktartási szerződést írtak alá, ezért nem szórják telel a Youtubeot a videóikkal. Ez egyébként logikus is, hiszen a publikus bétateszt előtt is végeznek validációt a fejlesztésen, márpedig, előbb-utóbb hozzánk is megérkezik majd a tesztprogram, ennek a munkának pedig már ez előtt meg kell történnie. A Tesmanian azt is kiszúrta, hogy a Tesla a közelmúltban állásokat hirdetett meg az önvezető autók belső teszteléséhez, a lehetőség olasz, francia, spanyol, kínai és japán lakosok előtt volt nyitott. Green a kód alapján egyébként később azt írta, hogy nem lepődne meg, ha a tesztelés már Kínában is folyna. Kanadából már videó is van Kanada közlekedése sok szempontból hasonlít az Egyesült Államokéra, bár egyesek szerint a vezetéstámogató rendszerek szabályozása inkább az európaihoz hasonlít. Azt nem tudjuk, hogy a most frissen kikerült videók készítője, egy bizonyos Joshua C egy amerikai FSD tesztelő aki átgurult Kanadába, vagy egy kanadai aki már hivatalosan a program része, de a csatornájára feltöltött 6 rövid videó mindegyike Torontóban készült, és azt mutatja, ott is jól elboldogul már a szoftver. Amikor egy forgalmas kereszteződésben a keresztirányú forgalom blokkolja az áthaladást, ráadásul jobbról is folyamatosan jönnek és senki nem túl előzékeny, úgy oldja meg a helyzetet, ahogy egy ember tenné. Lassan kicsorog a keresztben balról feltorlódott utók mögé, aztán amikor látja, hogy van egy hézag a jobbról elhaladó kocsisoron, él a lehetőséggel. Joshua is az FSD legújabb 10.0-ás kiadását használja már a fenti videókban – erről az új szoftver verzióról itt írtunk korábban: Megjött a Tesla FSD 10, de az agyunkat még nem dobtuk el Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!