PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrLyNlbGVrdHJvbW9zIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvI2VsZWt0cm9tb3MnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay02MDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWV2cmFuZ2UtdmlsbGFueWF1dG9zb2stMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2stZXZyYW5nZS12aWxsYW55YXV0b3Nvay0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
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

Tavaly óta számos hírt olvashattunk arról, hogyan kíván betörni az autóiparba a többek között az Apple iPhone szerződéses gyártójaként ismert tajvani technológiai óriás, a Hon Hai Technology Group, más néven Foxconn. A vállalat kifejlesztette saját, moduláris padlólemezét, amely köré egy átfogó elektromosautó-ökoszisztémát szeretne megvalósítani, beleértve a hardveres és szoftveres megoldásokat egyaránt. A rendszer nyitott, ami azt jelenti, hogy bármelyik autóipari vállalat hozzáférést kaphat a technológiához és kiveheti a részét annak továbbfejlesztésében – egyszóval az autóipar Androidját kívánják létrehozni.

Nyitott moduláris villanyautó platformot és szilárdtest-akkut ígér a Foxconn

A Foxconn a Yulon Motor tajvani autógyártó vállalattal közösen létrehozott Foxtron márkajelzés alatt tegnap bemutatta az első három elektromos meghajtású járművet, amely a nyitott, moduláris, MIH architektúrára épül. A névválasztás igencsak érdekes: a Foxtron szabadidőautója a Model C nevet viseli, a szedánt Model E-re keresztelték, az elektromos busz pedig a Model T nevet kapta. Ez utóbbi bizonyára mindenkinek ismerősen cseng, de a Ford és a Tesla korábban már a Model E elnevezésen is összekapott, ezért lett végül a kaliforniai villanyautógyártó legkisebb modelljének a neve Model 3.

A Model C-t a maga 4,64 méteres hosszával és 2,86 méteres tengelytávjával 5+2 fő kényelmes utazására tervezték. 0,27 légellenállási tényezője hozzásegíti ahhoz, hogy akár 700 kilométert is meg tudjon tenni egy töltéssel, de a kisebb légellenállás a gyorsulásban is megmutatkozik, ami 3,8 másodperc 0-ról 100 km/h-ra. Az SUV egyébként kimondottan hasonlít a Byton M-Byte modellre, amiről egy ideig úgy tűnt, hogy a Foxconn menti meg, de végül szeptemberben kihátrált az üzletből.

Model C

A Model E egy körülbelül 750 lóerős bestia, aminek a 2,8 másodperces gyorsulás sem okoz különösebb gondot, és 750 kilométer hatótáv is kifér az akkumulátorából. A Foxconn és a Pininfarina által közösen tervezett szedán üzleti használatra is alkalmas a hátsó ülésrész irodává alakításával.

Model E

Hogy mennyire moduláris az MIH platform, azt azzal mutatta be a Foxconn, hogy még egy elektromos buszt is ráépített. A Model T-t egy stílusos városi autóbuszként jellemzi a tervező, bár 400 kilométeres hatótávolsága, és 120 km/h-s végsebessége ennél változatosabb feladatokra is alkalmassá teszi. A jármű már több mint 200.000 kilométeres terhelési próbán, és több mint 1000 órányi erősségi teszten vett részt, a jövő évben pedig elkezdi szállítani egy helyi szolgáltatóhoz a Foxconn.

Model T

A három koncepció nem a Foxtron márkajelzés alatt megy gyártásba, hanem a partnerek számára készülnek majd különböző változatokban, azaz egyfajta referenciamodellként tekinthetünk rájuk.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás