Még 2024 előtt elindítaná a Flixbus legelső, nagy távolságú utasszállításra tervezett hidrogén-üzemanyagcellás buszát. Az úgynevezett HyFleet projektben az intermodális közlekedési technológiával foglalkozó FlixMobility cégcsoport és partnerei, a Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems és a ZF Friedrichshafen AG egy olyan üzemanyagcellás hajtásrendszer kifejlesztésén dolgoznak össze, amely képes kiváltani a dízeles hajtásrendszert, és ezáltal szén-dioxid és káros anyag kibocsátása nélkül biztosíthat utazási lehetőséget az ügyfeleknek Európában. Forrás: Flixbus A Flixbus már 2019-ben bejelentette, hogy üzemanyagcellás buszokkal kívánja zöldíteni flottáját, akkor a fejlesztési projekt céljaként olyan elvárásokat fogalmazott meg partnereivel, mint hogy a hidrogénbuszok teljesítményjellemzői (például a gyorsulás) semmiképp sem lehetnek rosszabbak, mint az Euro IV szabványt teljesítő dízelbuszoké, legalább 500 kilométert meg kell tudniuk tenni egy utántöltéssel, ami nem vehet igénybe 20 percnél hosszabb időt. Hogy a most bejelentett HyFleet projekt hogyan kapcsolódik ehhez a projekthez, arról nem tesznek említést a felek. Forrás: Flixbus Üzemanyagcellás buszokat indít a 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 A Flixbus – mely több mint 4000 távolsági buszt üzemeltet – akkumulátoros elektromos járművekkel is próbálkozott, de rövid időn belül megszűnt a zéró emissziós vonal Frankfurt és Mannheim között. Emellett napelemet is tesztelnek a vállalat járművei fogyasztásának csökkentése érdekében. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!