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
auto
2024. 03. 29. péntek

Újabb gyárában kezdett elektromos autót gyártani a Volkswagen

A Volkswagen emdeni létesítménye jelenleg a Passat és az Arteon modellek különböző változatainak sorozatgyártását végzi, de tavaly már megkezdődött az az átalakítás és modernizálás, amelyet követően tisztán elektromos járművek gyártásának is otthont adhat a közel 8000 alkalmazottat foglalkoztató gyár. A wolfsburgi székhelyű autógyártó kedden egy friss sajtóközleményben jelentette be, hogy az átalakítás célegyenesbe fordult, és így megkezdődhetett a helyszín első elektromos modelljének, az ID.4 SUV-nek az összeszerelése. Egyelőre csupán előszériás gyártásról van szó, amellyel a berendezések működését és a gyártási folyamat zökkenőmentességét teszteli a VW, de 2022 elején elindul a tömegtermelés is.

A jövő évben csupán az ID.4 készül majd Emdenben elektromos hajtással, de 2023-ban csatlakozik hozzá az egyelőre Aero B néven emlegetett, Passat-méretű villanyautó, amely szedánként és kombiként is legurul a gyártósorról. Az elektromos autók mellett a belsőégésű motorral szerelt járművek sorozatgyártása még néhány évig folytatódik egy átmeneti időszakban, mielőtt a zwickaui gyárhoz hasonlóan ez a létesítmény is kizárólag villanyautókra áll át.

Két év múlva jön az elektromos Volkswagen kombi

A Volkswagen gyártási hálózata kapcsán egy másik friss hír is felröppent a minap: Ralf Brandstätter márkaigazgató nyilatkozott arról, hogy a korábbi tervek helyett, miszerint a wolfsburgi főgyárban egy külön csarnokot rendeznek be a Trinity technológiai csúcsmodell gyártásához, ígéretesebb alternatíva lenne a létesítmény területén egy teljesen új gyárat felhúzni. A szükséges, jelentősen magasabb termelékenységet egyszerűbb elérni egy vadonatúj, elektromos autók gyártására tervezett üzemben, mint egy évtizedekkel ezelőtt épített gyárban. Az erről szóló döntés vélhetően az igazgatóság következő ülésén, december 9-én születik meg.

Brandstätter tervei szerint a wolfsburgi gyár négy gyártósorából kettőt nyitnának meg elektromos autók számára, s a gyár átalakítása majd csak 2027 környékén kezdődne meg a teljes elektromos átálláshoz. Az évtized végén így évi 250 ezer hagyományos és 250 ezer elektromos jármű készülne a főgyárban, míg a tervezett új üzemből további körülbelül negyedmillió villanyautó gurulna ki.

A Volkswagen üzemi tanácsa megakaszthatja Diess reformjait – Frissítve Diess reakciójával

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.