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
auto

Újabb gyárában kezdett elektromos autót gyártani a Volkswagen

elektromos autó

A Volkswagen emdeni létesítménye jelenleg a Passat és az Arteon modellek különböző változatainak sorozatgyártását végzi, de tavaly már megkezdődött az az átalakítás és modernizálás, amelyet követően tisztán elektromos járművek gyártásának is otthont adhat a közel 8000 alkalmazottat foglalkoztató gyár. A wolfsburgi székhelyű autógyártó kedden egy friss sajtóközleményben jelentette be, hogy az átalakítás célegyenesbe fordult, és így megkezdődhetett a helyszín első elektromos modelljének, az ID.4 SUV-nek az összeszerelése. Egyelőre csupán előszériás gyártásról van szó, amellyel a berendezések működését és a gyártási folyamat zökkenőmentességét teszteli a VW, de 2022 elején elindul a tömegtermelés is.

A jövő évben csupán az ID.4 készül majd Emdenben elektromos hajtással, de 2023-ban csatlakozik hozzá az egyelőre Aero B néven emlegetett, Passat-méretű villanyautó, amely szedánként és kombiként is legurul a gyártósorról. Az elektromos autók mellett a belsőégésű motorral szerelt járművek sorozatgyártása még néhány évig folytatódik egy átmeneti időszakban, mielőtt a zwickaui gyárhoz hasonlóan ez a létesítmény is kizárólag villanyautókra áll át.

Két év múlva jön az elektromos Volkswagen kombi

A Volkswagen gyártási hálózata kapcsán egy másik friss hír is felröppent a minap: Ralf Brandstätter márkaigazgató nyilatkozott arról, hogy a korábbi tervek helyett, miszerint a wolfsburgi főgyárban egy külön csarnokot rendeznek be a Trinity technológiai csúcsmodell gyártásához, ígéretesebb alternatíva lenne a létesítmény területén egy teljesen új gyárat felhúzni. A szükséges, jelentősen magasabb termelékenységet egyszerűbb elérni egy vadonatúj, elektromos autók gyártására tervezett üzemben, mint egy évtizedekkel ezelőtt épített gyárban. Az erről szóló döntés vélhetően az igazgatóság következő ülésén, december 9-én születik meg.

Brandstätter tervei szerint a wolfsburgi gyár négy gyártósorából kettőt nyitnának meg elektromos autók számára, s a gyár átalakítása majd csak 2027 környékén kezdődne meg a teljes elektromos átálláshoz. Az évtized végén így évi 250 ezer hagyományos és 250 ezer elektromos jármű készülne a főgyárban, míg a tervezett új üzemből további körülbelül negyedmillió villanyautó gurulna ki.

A Volkswagen üzemi tanácsa megakaszthatja Diess reformjait – Frissítve Diess reakciójával

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.