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 Reggel még arról adtunk hírt, hogy Törökbálinton lehet az első hazai V3-as Tesla Supercharger, de a Fóti helyszínt megnézve úgy tűnik, hogy a főváros keleti oldalán már előrébb járnak a fejlesztéssel. Itt már a töltőoszlopok 290 kg-os ovális alapjai is a helyükön vannak, és be van húzva az összes kábel. Ide már csak az eszközöket kell felszerelni, illetve az útburkolatot helyreállítani. Az eddig felszerelt V2-es oszlopokkal ellentétben az új, csak CCS csatlakozós oszlopok a parkolóhelyekkel párhuzamosan lesznek felszerelve. Az épületből két új kábelt húztak ki, melyek külön külön alkalmasak egy-egy 400 kW-os V3-as egység ellátására. Egy ilyen 400 kW-os szekrény 4 db töltőoszlopot tud kiszolgálni, oszloponként maximum 250 kW teljesítménnyel. Mivel nincs elegendő teljesítmény arra, hogy egyszerre négy autó is megkapja ezt a teljesítményt (lássuk be, kicsi is a valószínűsége, hogy egyszerre érkezzen négy olyan állapotú autó a töltőhöz, amelyik képes ekkora teljesítményt felvenni), a szekrény dinamikusan osztja szét a rendelkezésre álló energiát a csatlakoztatott autók áramigényéhez igazodva. A kábelezésből és a szekrény elhelyezéséből ítélve arra lehet következtetni, hogy igény esetén egy harmadik sorban további 4 db V3-as oszloppal is bővíthető lesz a helyszín, és a két 400 kW-os szekrény össze is tud majd dolgozni, így ha az egyik négyes blokknak van szabad kapacitása, azt a másik fel tudja használni. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!