A General Motors autógyártó vállalatcsoporthoz tartozó Cadillac tegnap hivatalosan bejelentette, hogy kezdetét vette a Lyriq szabadidő-autó sorozatgyártása a Spring Hill létesítményben, Tennessee államban. Az 1902-ben alapított márkának ez a legelső tisztán elektromos meghajtású modellje, ráadásul a cég nem a hagyományos járműveinek átalakításával vágott bele az elektrifikációba, hanem rögtön egy dedikált elektromos padlólemezen, az Ultiumon vitte gyártásba villanyautóját. A gyártósorokat egy 2020-ban bejelentett 2 milliárd dolláros beruházással felkészítették arra, hogy a belsőégésű motoros autók mellett készülhessen a Lyriq, így ugyanazon a futószalagon szerelik össze a Cadillac XT5, Cadillac XT6 és GMC Acadia modelleket is. Ennyiért nem is drága az első elektromos Cadillac A 255 kW összteljesítményű és közel 100 kWh akkumulátorral felszerelt luxusautóra tavaly nyáron nyitották meg a foglalást, akkor bő 10 perc alatt elkelt az összes előrendelhető, Debut Edition példány, ezeket még az év első felében elkezdik kiszállítani. Legközelebb május 19-én nyitja meg a rendelést a Cadillac, de azt nem tudni, hogy ezek a járművek mikor juthatnak el a vásárlókhoz. A vállalat hatalmas és egyre növekvő keresletről számol be, sajtóértesülések szerint legalább 240 ezer potenciális vásárlója lehet a Lyriq-nek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!