Dollármilliókba kerülhetett a Teslát ingyen hitelezni
A Tesla 2017 őszén jelentette be (többek között) az új Roadstert, amelynek első 1000 példányát, Founders Series néven, 250 ezer dollár befizetésével lehetett lefoglalni. A normál verzió ára 50 ezer dollárral alacsonyabb volt, és ugyanekkora összeg kellett a foglaláshoz is.. A bejelentéskor 2020-ra ígérte a Tesla a modell szállítását, de a gyártás azóta sem indult be.
Nincs sok értelme azon keseregni, hogy mi lett volna, ha valaki másképp dönt, azonban aki egy negyedmillió dolláros Tesla Roadster előfoglalása mellett döntött, elég nagy valószínűséggel rajong a márkáért, és vélhetően TSLA részvényekkel is rendelkezik. Ezért érdekességképpen megnéztük, hogy mennyit érne jelenleg az a részvénycsomag, amit a bejelentést követően azonos összegből vásárolt valaki. Az eredmény sokkoló, még akkor is, ha jelenleg épp egy kisebb visszaesés után „csak” 3,89 millió dollár ez az érték. Nemrégiben ennél jóval több, 4,2 millió dollár is volt egy 2017 novemberében 250.000 dollárért vásárolt részvénycsomag értéke.

Az elmaradt jövedelem mellett bizonyára annak sem örülnek, akik a céget negyedmillió dollárral meghitelezték 2017 végén, hogy az autó már 2 éves késésben van az ígéretekhez képest. Egyetlen pozitívum a történetben, hogy a Tesla tartja a megrendeléskor megadott árat, bármikor is adják át az autót (eddig legalábbis ez volt a jellemző).
Ezzel szemben számos autógyártóról az a hír járja, hogy a jelenleg az 1-1,5 éves várólistára bejelentkezve nem tudhatjuk a foglaló befizetésekor, hogy átadáskor mennyit kell majd fizetnünk az autóért.