Ahogy arról rövid időn belül immár kétszer is beszámoltunk, egyre nagyobb gondot okoz a koronavírus legújabb variánsának terjedése Kínában az autóiparnak, és úgy általában minden vállalatnak. A hatóságok a hónap közepén még csak két napra rendelték el a gyárak leállását, legutóbb viszont már 4-4 napra zárták le a város egyik, majd a másik felét. Nem indult újra A Teslának négy napnyi szüntet után most a hétvégén kellett volna újraindítania sanghaji üzemét, de egyelőre még nem kezdték meg a termelést. A Reuters információi szerint pénteken és szombaton már mennie kellett volna a gyártósoroknak, mivel a Huangpu folyótól keletre április 1-én feloldották a tilalmat, azonban a céget két dolog is hátráltatja. Egyrészt nem kapták még meg az engedélyt a város vezetésétől, hogy az üzemet körülvevő Pudong városrészen kívülre is szállíthassanak kész autókat. Másrészt pedig az alkalmazottak egy része a folyótól nyugatra lakik, ahol most kezdődnek a lezárások. Egyelőre csak annyi a biztos, hogy sem április 1-én, sem 2-án nem kezdik meg a munkát. A gyárban alszanak Mindeközben a GM és a SAIC vegyesvállalatának autógyárában más megoldást választottak. Itt Buick, Chevrolet és Cadillac márkájú autók készülnek és nem állt le a termelés, a Reuters szerint ugyanis a cég megkérte a dolgozókat, hogy ne menjenek haza, hanem aludjanak a gyár padlóján, illetve külön engedélyeket szerzett be, hogy teherautói közlekedhessenek. A leállások azonban nem csak az autógyártókat, hanem a beszállítóikat is érintik. Így az Aptiv nevű elektronikai beszállító, amely többek között a GM és a Tesla üzemeit is ellátja, kedden arra kérte dolgozóit, hogy menjenek haza, mert le kell állniuk a munkával. Hasonlóan, a Thyssenkrupp sanghaji üzeme is leállt április 6-ig. Volkswagen ID.6 csak Kínában készül. A beszállítók kiesése miatt egyébként a BBC híre szerint a VW is azt tervezte, hogy visszavesz sanghaji üzeme termeléséből. A gyárat márciusban egyszer már 48 órára teljesen bezárták, de aztán újraindult a termelés. Az Automotive News Europe viszont úgy tudja, hogy később a VW is úgy döntött, hogy április 1-5 között teljesen leállítja a termelést. Eredetileg azt kérték az alkalmazottaktól, hogy – akinek szüksége van rá – hozzon be magának 4 heti gyógyszert, és szerezzenek be hálózsákokat vagy jóga matracokat, hogy a gyárban aludhassanak, így ugyanis zárt rendszerként tovább működhetett volna az üzem. A probléma azonban nem csak a legnagyobb kínai várost érinti. A VW és a Toyota 4 changchuni üzeme például már hetek óta zárva van. A Pekingtől 950 kilométerre északra fekvő gyárak szintén a COVID miatt zártak be több mint két héttel ezelőtt, de januárban már a Tiencsinben található VW üzemet is le kellett állítani. Jelenleg 71 millió ember érintett a kínai lezárásokban. Újra támad a COVID, két napra leáll a Giga Sanghaj Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!