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 Nemrég beszámoltunk róla, hogy a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártó vállalata, a kínai CATL megnyitotta első akkucserélő állomásait Kínában, ahol a villanyautósok a járműveikben található speciális, moduláris szerkezetű, úgynevezett Choco-SEB akkumulátorokat tudják egy teljesen feltöltöttre kicserélni. Az akkucsomagok azért ezt a nevet viselik, mert a gyártó elmondása szerint a táblacsoki ihlette őket – a felhasználók kérhetnek egyetlen kockát, vagy akár kettőt-hármat is a nagyobb hatótáv érdekében. Megnyílt a CATL első akkucserélő állomása A CATL az EVOGO állomásainak bemutatásakor úgy fogalmazott, hogy az akkurendszer majdnem teljesen univerzális, a jelenleg piacon lévő, globális elektromosautó-platformra épülő villanyautók mintegy 80%-ával kompatibilis műszakilag, ha pedig a következő három évben globálisan megjelenő, elektromos padlólemezre épülő modelleket nézzük, akkor 100% az arány. Ezt annyit tesz, hogy bármelyik, elektromos autók alá tervezett padlólemezt használó autógyártó választhatja a CATL akkucserés megoldását a padlólemez különösebb átalakítása nélkül, ebből pedig adódott a kérdés, hogy vajon melyik vállalat jelentkezik be rá elsőként. Most kiderült. Aiways U5 Az első partner az Aiways lesz, az a kínai vállalat, amely már Európában is forgalmaz elektromos autót, mégpedig az U5 sportterepjárót. Az Aiways legelső, cserélhető CATL-akkumulátoros modellje várhatóan 2022 utolsó negyedévében kerül piacra, és az U5 alapján fejlesztik. Jelenleg egyetlen elektromos autómodellt szerelnek a Choco-SEB autókkal, a FAW Bestune NAT taxit. Azt egyelőre nem tudni, hogy az Aiways újdonsága is egy PBV, azaz speciális célra fejlesztett jármű lesz-e, ahogyan a Bestune NAT, és arról sincs információ, hogy hány akkublokk fér majd el benne. A U5 egyébként jelenleg is CATL által gyártott cellákat használ a 63 kWh-s akkupakjában, ez azonban még nem cserélgethető. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!