Megérkezett a legkisebb elektromos BMW

A BMW X1 harmadik generációja elhozta az elektromosítást az X modellcsalád belépő szintjén is, iX1 néven megérkezett a tisztán elektromos változat.

Az új BMW X1 2022 októberében kezdődő piaci bevezetését követően a kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrás mellett a bajor gyártónál ebben a kategóriában először tisztán elektromos hajtás is választható lesz. Aki esetleg még nem érzi magát elég bátornak a valódi villanyautókhoz, kétféle konnektoros hibrid, valamint mild-hibrid meghajtással is megvásárolhatja majd a modellt.

A BMW iX1 egy világszerte bővülő szegmensbe érkezik, így komoly versenytársakra számíthat, ugyanakkor az eddiginél szélesebb célközönség számára teszi elérhetővé a zéró lokális károsanyag kibocsátással való közlekedést. A prémium kompakt szegmensbe sorolható SAV modell a legkorszerűbb ötödik generációs (nóvum) BMW eDrive hajtáslánc-technológiát kapja meg, amely először az i7 modellben mutatkozott be.

A BMW iX1 xDrive30 modell összkerékhajtású, azaz – ahogy az elektromos autók esetében megszokott – az első és a hátsó tengelyen egy-egy integrált villanymotor dolgozik. A rendszer maximális teljesítménye 230 kW (313 lóerő) az ideiglenesen elérhető teljesítménynövelő funkciónak köszönhetően, a forgatónyomaték maximuma pedig 494 Nm. Ez a teljesítmény 5,7 másodperces álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsuláshoz elegendő, miközben az elektromos összkerékhajtás garantálja a magabiztos tapadást és menetstabilitást.

BMW iX1 xDrive30 modell kombinált energiafogyasztása a WLTP mérési ciklus szerint 17,3 – 18,4 kWh/100 km. Az akku kapacitása 64,7 kWh, így a hatótáv (az előzetes mérések szerint) 413-438 km. A tisztán elektromos változatot a kék betétek, illetve a 0.26 cd értékhez hozzájáruló lefalazott vese-hűtőrács és az aero-keréktárcsák különböztetik meg első ránézésre a hagyományos verziótól.

Az alapfelszereltség részeként érkezik a BMW 8.0 operációs rendszere és az új BMW iDrive járművezérlő technológia. Az autó ívelt kijelzőt és intelligens személyi asszisztens technológiát tartalmazó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezést kínál. A műszeregység egy 10,25” méretű képernyő, a középső infotainment képernyő mérete pedig 10,7 hüvelyk. Az intelligens vezérlésnek köszönhetően az autó egyes funkciói intuitív érintésekkel és hangutasításokkal érhetők el, így jelentősen csökkent a fizikai gombok és kapcsolók száma.

A kijelzett tartalmak és az utastér hangulata személyre szabható. A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszerhez opcionálisan Augmented View funkció rendelhető. Érdekesség, hogy az utastéri kamerával utazás közben készített pillanatképek közvetlenül okostelefonra továbbíthatók. Manapság már szinte magától értetődik az okoskulcs megléte, az eSIM kártyával rendelkező 5G mobiltechnológia, és az Apple Carplay és Android Auto támogatás, melyek természetesen elérhetők az új BMW X1 modellben.

Az új BMW X1 hajtáslánctól függetlenül közös gyártósoron készül a cégcsoport regensburgi gyárában. A fenntarthatóság nem csupán a modell részben vagy teljesen elektromos hajtásláncában, a modellt övező innovációkban jelenik meg, de a gyártásban és a beszállítói láncban egyre szélesebb körben alkalmaznak zöld energiát, illetve a másodlagos nyersanyagok és természetes alapanyagok felhasználásának arányát is növelik.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.