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
auto
2024. 11. 03. vasárnap
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

Az elődöntők összecsapása után vasárnap délutánra kialakult a két döntő futam rajtsorrendje is. A két döntő futam az első a hétvége során, ahol egyszerre fut mind a hat működő autó. Mivel a csapatoknál két versenyző osztozik egy autón, a két futam között az autókat újra is kell tölteni. A közönség ezalatt a FIA ETRC (kamion) és a FIA WTCR (hagyományos túraautó) fordulók 4. illetve 2. versenyeit élvezhette.

(Forrás: FIA ETCR)

Délután 2 óra után a Pool Fast csoport autói rajtoltak el a mindent eldöntő ütközetre. Az első sorból Mikel Azcona (Hyundai), Maxime Martin (Romeo Ferraris), Mattias Ekström (Cupra EKS), Giovanni Venturini (Romeo Ferraris), Jordi Gené (Cupra EKS) és Kevin Ceccon (Hyundai) vághattak neki az 5 körös versenynek. Ebben a futamban alapból ugyanúgy 300 kW-tal gazdálkodhatnak a versenyzők mint a korábbi futamokban, de a 200 extra kW akár 40 mp-ig is a rendelkezésükre áll, ha szükség lenne rá egy előzéshez vagy egy előzés kivédéséhez.

(Forrás: FIA ETCR)

Az első kör nagy vesztese Mikel Azcona volt, aki tavaly a legtöbb pontot szerezve lett a hétvége királya. Az első helyről a negyedikre esett vissza, és onnan már nem is tudott felkapaszkodni. Maxime Martin egyből az első helyen találta magát, amit egészen a verseny végéig meg is tudott őrizni. Az első körben Giovanni Venturini ugyan meg tudta előzni a bajnokságot vezető Mattias Ekströmöt, de az öröme nem tarthatott sokáig, hiszen a harmadik kört már Ekström kezdte a második helyről.

(Forrás: FIA ETCR)

A befutó sorrendje innen már nem változott, így Maxime Martin (Romeo Ferraris), Mattias Ekström (Cupra), Giovanni Venturini (Romeo Ferraris), Mikel Azcona (Hyundai), Kevin Ceccon (Hyundai) és Jordi Gené (Cupra) lett a végeredmény. A futamon a legjobb köridőt Ekström futotta, de az 1:58,855-ös idő messze elmaradt az edzéseken látott 1 perc 54 mp-en belülüli időktől. Viszont így is ő volt az egyetlen, aki 1 perc 59 mp-en belülre tudta szorítani a legjobb köridejét.

(Forrás: FIA ETCR)

A Pool Furious csoport futama sem volt eseménytelen. Adrien Tambay már az első körben megelőzte az élről induló Bruno Spenglert majd a második körben a negyedik helyen induló Tom Blonqvist előzte meg Jean-Karl Vernay-t. Az igazi fordulat azonban a negyedik körben következett be, amikor Vernay a kettes kanyarban kisodródva meglökte a mellette külső íven haladó Luca Filippit. Vernay megpördült és feladni kényszerült a versenyt, de defekt miatt Filippi sem jutott vissza a boxba. Nevető harmadikként a hatodikról helyről előre lépő Michelisz Norbi a negyedik helyen fejezte be a versenyt. Filippi viszont annyit tudott még menni, hogy értékeljék az eredményét, így össze tudott még szedni 10 pontot.

(Forrás: FIA ETCR)

A futamot az élete második ETCR versenyén induló Adrien Tambay nyerte, aki 90 ponttal megszerezte a hétvége királya címet is. A Cupra csapat így az idei két versenyből kettőt elhódítva áll az élen. Michelisz Norbi 33 ponttal a 11. helyen zárta a hétvégét.

Versenyző Rajtszám Márka Időmérők Negyeddöntő Elődöntő Döntő Összesen
Adrien Tambay 27 Cupra EKS 15 15 20 40 90
Mattias Ekström 1 Cupra EKS 15 20 15 30 80
Maxime Martin 36 Romeo Ferraris 3 15 20 40 78
Bruno Spengler 7 Romeo Ferraris 12 20 25 20 77
Mikel Azcona 96 Hyundai Motorsport 12 15 25 15 67
Tom Blomqvist 10 Cupra EKS 9 0 20 30 59
Giovanni Venturini 21 Romeo Ferraris 6 10 20 20 56
Kevin Ceccon 31 Hyundai Motorsport 9 10 10 10 39
Jean-Karl Vernay 69 Hyundai Motorsport 6 15 15 0 36
Luca Filippi 25 Romeo Ferraris 0 10 15 10 35
Michelisz Norbert 5 Hyundai Motorsport 3 5 10 15 33
Jordi Gené 28 Cupra EKS 0 5 15 5 25

Adrien Tambay a bajnokságban is átvette a vezetést csapattársától Mattias Ekströmtől, Michelisz Norbi 76 pontja pedig a 9. helyre volt elegendő.

Versenyző Rajtszám Márka Pau Ville Hungaroring Összesen
Adrien Tambay 27 Cupra EKS 92 90 182
Mattias Ekström 1 Cupra EKS 100 80 180
Mikel Azcona 96 Hyundai Motorsport 72 67 139
Tom Blomqvist 10 Cupra EKS 79 59 138
Bruno Spengler 7 Romeo Ferraris 61 77 138
Maxime Martin 36 Romeo Ferraris 56 78 134
Giovanni Venturini 21 Romeo Ferraris 29 56 85
Jean-Karl Vernay 69 Hyundai Motorsport 45 41 81
Michelisz Norbert 5 Hyundai Motorsport 43 33 76
Kevin Ceccon 31 Hyundai Motorsport 33 39 72
Jordi Gené 28 Cupra EKS 35 25 60
Luca Filippi 25 Romeo Ferraris 15 35 50

A sorozat jövő hét végén Spanyolországban a Circuito del Jarma pályán folytatódik.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.