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
auto
2024. 04. 27. szombat

Kiszivárogtak a képek az új elektromos Toyotáról

elektromos autó

Meglehetősen gyakran előfordul, hogy a kínai ipari minisztériumnak benyújtott dokumentációkból már a hivatalos premier előtt kiszivárognak képek az egyes új autómodellekről. Így történt a Toyota bZ villanyautó-sorozatának legújabb tagjával is.

A bZ3 névre keresztelt elektromos szedán a bZ SDN tanulmány alapján készül, de úgy tűnik, sokat nem kellett dolgozniuk a tervezőknek, hogy a tavaly decemberben bemutatott koncepció gyártásba vihető formává érjen. A 4725 mm hosszú, 1835 mm széles, és 1475 mm magas jármű tengelytávolsága 2880 mm, méreteivel kicsivel a Corolla szedán fölé, és a Camry alá lövi be magát. A bZ3 a moduláris e-TNGA elektromos padlólemezre épül, tehát nem készül belőle belsőégésű motoros változat. Ebbe az architektúrába a BYD Blade akkumulátorát szerelik be, azt azonban egyelőre nem tudni, mekkora kapacitással.

Toyota bZ SDN tanulmány

 

Toyota bZ3

A meghajtásért a hátsó kerekek a felelősek, de kétféle teljesítményopció létezik, egyik 183 lóerőt, a másik 244 lóerőt kínál, a végsebességet mindkét esetben 160 km/h-ra korlátozzák a kínai piacon.

A CarNewsChina beszámolója szerint egyébként a bZ3 kizárólag Kínában jelenik meg, ott az értékesítés még az idei év utolsó negyedévében megkezdődik, a gyártás pedig a FAW-Toyota közös vállalkozásnál fog történni, de meglepő lenne, ha nem törekedne globális értékesítésre a Toyota ezzel a modellel. A hivatalos premierre a Kantoni Autószalonon kerül sor, ott valószínűleg többet megtudunk a japán gyártó terveiről.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.