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
auto

Felpörgetik a VW ID Buzz gyártását

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

A Volkswagen ID. Buzz kapcsán egy hónapja számoltunk be róla, hogy a cég mennyire büszke a 10.000 előrendelésre, amely 10 hét alatt érkezett a típusra.

Most újabb határt lépett át az előrendelések száma, és ennek kapcsán beszéltek a gyártási tervekről is.

Döbbenetes

A német Automobilwoche az IAA szakkiállításon beszélgetett Carsten Intrával, a Volkswagen haszongépjármű üzletágának vezetőjével. A szakember arról számolt be, hogy mostanra már 12.500-nál jár az ID. Buzz előrendelések száma, amelyből 6000 a teherszállító Cargo változatra érkezett.

[Ez a szám] anélkül jött össze, hogy akár egyetlen vásárló is megnézhette, kipróbálhatta, tesztvezethette volna az autót egy kereskedésben. Ez azért döbbenetes – véli Intra.

A jelenlegi szállítási idő hat hónap, aki most rendel az márciusban, vagy áprilisban kapja meg az autót. Idén nagyjából 15 ezret fognak legyártani a típusból, de ez nem kerül mind a vásárlókhoz, nagyjából hatezret ugyanis a kereskedések kapnak meg a szalonokba. Jövőre már 100 ezer közeli gyártást ígér a Volkswagen, később pedig 130 ezerre is nőhet a darabszám.

Ország Rendelések száma 2022.08.17 Rendelések száma 2022.09.17
Norvégia 3400 3700
Németország 2500 2700
Hollandia 1100 1200
Belgium 1000 1000
egyéb 2000 3900
Összesen 10000 12500

Az is kiderült, hogy bár a cégnek nagyszabású tervei vannak a típussal az amerikai piacon – Diess anno egyenesen az ID. Buzztól remélte az USA meghódítását – és Japánban, Thaiföldön Malajziában és Kínában is fontolgatják a forgalmazást, a gyártás Hannoverben lesz összpontosítva. Korábban voltak arról találgatások, hogy az amerikai tervekhez amerikai gyártás is társulna, de Intra szerint egyértelműen a német gyárban fog készülni minden ID. Buzz.

ID Buzz személyszállító – kezdetben csak az 5 személyes változat érhető el.

Intra szerint most, hogy a Porsche 100 millió eurós kötbér árán de kiszállt a közös Artemis projektből, amely az Audi által fejlesztett következő generációs prémium elektromos platform lett volna, kapacitások szabadulnak fel a hannoveri gyárban, így ha szükséges tudják még növelni majd az ID. Buzz gyártását. Amennyiben mégis kell egy második gyártóbázis, akkor a lengyel Poznan jöhet szóba.

ID Buzz Cargo

Az amerikai start egyébként 2024-re csúszik, és a cég úgy tervezi, hogy a piaci bevezetés előtt majd ismét megvizsgálják az ottani keresletet a típusra, és ennek fényében eldöntik kell-e az európai gyártóbázis kapacitásait növelni.

Lélektani határt lépett át az ID.Buzz előrendelések száma

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás