Felpörgetik a VW ID Buzz gyártását
A Volkswagen ID. Buzz kapcsán egy hónapja számoltunk be róla, hogy a cég mennyire büszke a 10.000 előrendelésre, amely 10 hét alatt érkezett a típusra.
Most újabb határt lépett át az előrendelések száma, és ennek kapcsán beszéltek a gyártási tervekről is.
Döbbenetes
A német Automobilwoche az IAA szakkiállításon beszélgetett Carsten Intrával, a Volkswagen haszongépjármű üzletágának vezetőjével. A szakember arról számolt be, hogy mostanra már 12.500-nál jár az ID. Buzz előrendelések száma, amelyből 6000 a teherszállító Cargo változatra érkezett.
[Ez a szám] anélkül jött össze, hogy akár egyetlen vásárló is megnézhette, kipróbálhatta, tesztvezethette volna az autót egy kereskedésben. Ez azért döbbenetes – véli Intra.
A jelenlegi szállítási idő hat hónap, aki most rendel az márciusban, vagy áprilisban kapja meg az autót. Idén nagyjából 15 ezret fognak legyártani a típusból, de ez nem kerül mind a vásárlókhoz, nagyjából hatezret ugyanis a kereskedések kapnak meg a szalonokba. Jövőre már 100 ezer közeli gyártást ígér a Volkswagen, később pedig 130 ezerre is nőhet a darabszám.
Ország | Rendelések száma 2022.08.17 | Rendelések száma 2022.09.17 |
---|---|---|
Norvégia | 3400 | 3700 |
Németország | 2500 | 2700 |
Hollandia | 1100 | 1200 |
Belgium | 1000 | 1000 |
egyéb | 2000 | 3900 |
Összesen | 10000 | 12500 |
Az is kiderült, hogy bár a cégnek nagyszabású tervei vannak a típussal az amerikai piacon – Diess anno egyenesen az ID. Buzztól remélte az USA meghódítását – és Japánban, Thaiföldön Malajziában és Kínában is fontolgatják a forgalmazást, a gyártás Hannoverben lesz összpontosítva. Korábban voltak arról találgatások, hogy az amerikai tervekhez amerikai gyártás is társulna, de Intra szerint egyértelműen a német gyárban fog készülni minden ID. Buzz.

Intra szerint most, hogy a Porsche 100 millió eurós kötbér árán de kiszállt a közös Artemis projektből, amely az Audi által fejlesztett következő generációs prémium elektromos platform lett volna, kapacitások szabadulnak fel a hannoveri gyárban, így ha szükséges tudják még növelni majd az ID. Buzz gyártását. Amennyiben mégis kell egy második gyártóbázis, akkor a lengyel Poznan jöhet szóba.

Az amerikai start egyébként 2024-re csúszik, és a cég úgy tervezi, hogy a piaci bevezetés előtt majd ismét megvizsgálják az ottani keresletet a típusra, és ennek fényében eldöntik kell-e az európai gyártóbázis kapacitásait növelni.