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 Tegnap este bemutatkozott a Polestar harmadik modellje, amely több szempontból is különleges a svéd-kínai autómárka számára. Ez lesz az első villanyautó a kínálatban, amely a világszerte népszerű SUV szegmenst erősíti, ez az első Polestar, amelyet már nem csak Kínában, hanem egy másik országban, egy másik kontinensen is gyártásba visznek, valamint a dizájn terén is úttörő a hármas számot viselő típus, miután ez viszi elsőként sorozatgyártásba a Polestar Precept tanulmányon látott dizájnelemeket. A Polestar név egykoron a Volvo Cars teljesítményorientált autóit jelölte, de már jó néhány éve a kínai Geely autógyártó csoport részeként, különálló autómárkaként igyekszik helytállni a vállalat. Pályafutásukat egy limitált szériás plug-in hibriddel indították, majd érkezett az első tisztán elektromos modell Polestar 2 néven, most pedig még nagyobb tömegeket igyekeznek elérni a skandináv minimalizmus és tisztaság jegyében tervezett sportterepjáróval. A Polestar 3 kétmotoros konfigurációval kerül piacra. Az autó összesen 360 kW teljesítményt és 840 Nm nyomatékot képes leadni, de az opcionális Performance Pack teljes ezt 380 kW-ra és 910 Nm-re növeli. Állítható egypedálos meghajtás is jár hozzá, a hátsó motor pedig igény esetén teljesen leválasztható a hajtásról az energiatakarékosság érdekében. A jármű végsebessége 210 km/h, nulláról száz km/h-ra nagyjából 5 másodperc alatt gyorsul, ebből 0,3-at képes lefaragni a teljesítménycsomag. A 400V-os akkumulátor bruttó kapacitása 111 kWh (nettó 107), ez összesen 17 modulból és 204 cellából épül fel egy akkupakká, és mintegy 610 kilométeres hatótávolságot ad az autónak az európai WLTP szabvány szerint. DC-n maximálisan 250 kW-on, AC-n pedig 11 kW-on tölthető az aksi. Az alapfelszereltség része egy hőszivattyú, amely segít a Polestar 3-nak a környezeti hő hasznosításában a klíma és az akkumulátor előkondicionálásához. A modell kétirányú töltésre is fel van szerelve, azaz a jövőben nem csak felvenni, de leadni is tud majd energiát a hálózatnak. Az ötüléses SUV 4900 mm hosszú, 2120 mm széles (tükrökkel), és 1614 mm magas az európai konfigurációban, 2985 mm-es tengelytávval. 2200 kg vontatható, a tetőn 100 kg szállítható, a csomagtérben 484 liternyi csomag fér el (lehajtott ülésekkel 1411 liter), és további 32 literre lehet pakolni a motorháztető alatt található frunkban. Alapfelszereltségként a Polestar 3 összesen öt radarmodult, öt külső kamerát és tizenkét külső ultrahangos érzékelőt tartalmaz, amelyek számos fejlett biztonsági funkciót támogatnak. Az utastérben szemkövető kamerák figyelik a sofőrt, melyek figyelmeztetéseket küldenek, és szükség esetén le is állíthatják a kocsit, ha úgy látják, hogy a volán mögött ülő személy nem az útra figyel. Az autóba épített operációs rendszer Android Automotive OS, amelyet a Google-lal közösen fejlesztettek ki, és egy 14,5 hüvelykes középső kijelzőn jeleníthető meg. Az éteren keresztüli (OTA) frissítések a szoftver folyamatos fejlesztését és új funkciók bevezetését teszik lehetővé anélkül, hogy a tulajdonosnak szervizpontot kellene felkeresni. Az autó vezetéstámogató rendszerei egyébként hamarosan új szintre lépnek, 2023 második negyedévétől ugyanis elérhetővé válik az opcionális Pilot Pack a Luminar által fejlesztett LiDAR-ral, egy új NVIDIA vezérlőegységgel, három kamerával és négy ultrahangos érzékelővel. A sorozatgyártás a Volvo Cars csengtui létesítményében, Kínában kezdődik 2023 közepén, a kiszállítások pedig a jövő év utolsó negyedévében indulnak Észak-Amerikában, Európában és Kínában. 2024 közepén aztán a Volvo Cars Dél-Karolina állambeli Ridgeville-ben található gyára is becsatlakozik a termelésbe, és a Kínán kívüli piacokat innen fogja ellátni a Polestar. A fentebb említett specifikációkkal jellemzett Polestar 3 Long Range Dual Motor 89.900 eurós induló áron lesz elérhető, az online foglalás tegnap el is kezdődött. A Performance csomagért 6600 eurós felárat kell fizetni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!