A Lexus legelső, teljesen elektromos meghajtású modellje 2019-ben mutatkozott be, Magyarországon azonban 2021-ig várniuk kellett a prémium márka hűséges ügyfeleinek, hogy meg tudják vásárolni az UX 300e típusnévvel fémjelzett járművet. A villanyautó nem aratott elsöprő sikert a piacon, világszerte összesen valamivel több mint 10.000 példány talált gazdára belőle értékesítésének kezdete óta, most azonban érkezik hozzá a frissítés, amely még több vásárló számára teheti vonzóvá. Megérkezett a Lexus első villanyautója Magyarországra 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 Az újdonságok közül a legfontosabb az új akkumulátor: a korábbi 54,3 kWh-s kapacitást 72,8 kWh váltja, így több mint 40 százalékkal, 305 kilométerről (keréktárcsától függően) 440-450 kilométerre nő a villanyautó WLTP szerinti hatótávolsága. Az UX 300e egyik legnagyobb gyengesége volt eddig az 50 kW-os maximális töltés teljesítmény egyenáramon CHAdeMO csatlakozón keresztül. A töltőcsatlakozó szabványa továbbra is a japán fejlesztésű CHAdeMO, ám arról nem esik szó a Lexus közleményében, hogy a töltési teljesítmény változott-e. A japán márka mérnökei számos finomításnak vetették alá a crossovert a vezetési élmény javítása érdekében. Az elektromos szervokormány és a lengéscsillapítók finomhangolása javított a menetdinamikán, a további ponthegesztés pedig növelte a karosszéria merevségét. Ezen kívül a szigetelést is tovább optimalizálták a még csendesebb kabinért. A motorteljesítmény maradt 150 kW 300 Nm maximális forgatónyomatékkal. Az UX 300e új, könnyebben használható multimédiás rendszert kapott, érintőképernyővel váltja fel az érintőpadot. A rendszer kezelőszervei intuitívabbak, a parancsreakciók gyorsabbak, a funkcionalitás megnövekedett, és fejlődött a csatlakoztathatóság. A képernyő 143 mm-rel közelebb került a vezetőhöz a könnyebb interakció érdekében. Azokon a felszereltségi szinteken pedig, ahol korábban 7 vagy 10 hüvelykes képernyők voltak, most 8 hüvelykes, élesebb grafikájú, vagy 12,3 hüvelykes, nagy felbontású kijelzők kaptak helyet – írja közleményében a Lexus. Fejlődött továbbá a hangvezérlés, a multimédiás rendszer már alapfelszereltségként tartalmazza a felhő alapú navigációt, átalakult a középkonzol, bővül a kárpit- és színválaszték, valamint a Lexus Safety System+ rendszert is kibővítették új vezetéstámogató funkciókkal. A megújult UX 300e kiszállítása Európában 2023 májusában indul. A Lexus kínálatában egyébként már egy másik villanyautót is találunk, az RZ 450e eleve elektromosnak tervezett modell kiszállítását az idei év végére ígérik a japánok. Megérkezett a Lexus igazi villanyautója 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!