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
auto
2024. 04. 26. péntek

A Lexus legelső, teljesen elektromos meghajtású modellje 2019-ben mutatkozott be, Magyarországon azonban 2021-ig várniuk kellett a prémium márka hűséges ügyfeleinek, hogy meg tudják vásárolni az UX 300e típusnévvel fémjelzett járművet. A villanyautó nem aratott elsöprő sikert a piacon, világszerte összesen valamivel több mint 10.000 példány talált gazdára belőle értékesítésének kezdete óta, most azonban érkezik hozzá a frissítés, amely még több vásárló számára teheti vonzóvá.

Megérkezett a Lexus első villanyautója Magyarországra

Az újdonságok közül a legfontosabb az új akkumulátor: a korábbi 54,3 kWh-s kapacitást 72,8 kWh váltja, így több mint 40 százalékkal, 305 kilométerről (keréktárcsától függően) 440-450 kilométerre nő a villanyautó WLTP szerinti hatótávolsága. Az UX 300e egyik legnagyobb gyengesége volt eddig az 50 kW-os maximális töltés teljesítmény egyenáramon CHAdeMO csatlakozón keresztül. A töltőcsatlakozó szabványa továbbra is a japán fejlesztésű CHAdeMO, ám arról nem esik szó a Lexus közleményében, hogy a töltési teljesítmény változott-e.

A japán márka mérnökei számos finomításnak vetették alá a crossovert a vezetési élmény javítása érdekében. Az elektromos szervokormány és a lengéscsillapítók finomhangolása javított a menetdinamikán, a további ponthegesztés pedig növelte a karosszéria merevségét. Ezen kívül a szigetelést is tovább optimalizálták a még csendesebb kabinért. A motorteljesítmény maradt 150 kW 300 Nm maximális forgatónyomatékkal.

Az UX 300e új, könnyebben használható multimédiás rendszert kapott, érintőképernyővel váltja fel az érintőpadot. A rendszer kezelőszervei intuitívabbak, a parancsreakciók gyorsabbak, a funkcionalitás megnövekedett, és fejlődött a csatlakoztathatóság. A képernyő 143 mm-rel közelebb került a vezetőhöz a könnyebb interakció érdekében. Azokon a felszereltségi szinteken pedig, ahol korábban 7 vagy 10 hüvelykes képernyők voltak, most 8 hüvelykes, élesebb grafikájú, vagy 12,3 hüvelykes, nagy felbontású kijelzők kaptak helyet – írja közleményében a Lexus.

Fejlődött továbbá a hangvezérlés, a multimédiás rendszer már alapfelszereltségként tartalmazza a felhő alapú navigációt, átalakult a középkonzol, bővül a kárpit- és színválaszték, valamint a Lexus Safety System+ rendszert is kibővítették új vezetéstámogató funkciókkal.

A megújult UX 300e kiszállítása Európában 2023 májusában indul. A Lexus kínálatában egyébként már egy másik villanyautót is találunk, az RZ 450e eleve elektromosnak tervezett modell kiszállítását az idei év végére ígérik a japánok.

Megérkezett a Lexus igazi villanyautója

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.