HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Megérkezett a Lexus első villanyautója Magyarországra

A Toyota az 1997-től piacon lévő hibrid technikájának köszönhetően egyelőre jó helyzetben van a szigorodó európai széndioxid kibocsátási normák tekintetében, de folyamatban lévő szigorításoknak már nehezen tudnának megfelelni tisztán elektromos modell nélkül. Toyota márkanéven egyelőre Európában nem kínálnak akkumulátoros villanyautót, a hidrogén üzemanyagcellás Mirai pedig a foghíjas töltőhálózat miatt egyelőre nem tekinthető tömegmodellnek.

A Toyota prémium márkaneve alatt azonban már akkumulátoros tisztán elektromos autó is érkezett Európába. A Lexus UX300e Norvégiában már közel egy éve megrendelhető, de hazánkban eddig nem volt kapható. Most végre megérkezett és felkerült az árlista is a cég honlapjára.

Lexus UX300e akkumulátora 54,3 kWh kapacitású (amely valószínűleg a bruttó érték). Az autó WLTP mérési ciklus szerinti 305 kilométeres hatótávja hozza a mai elvárásokat és a teljesítményre nem lehet panasz. A végsebesség 160 km/h, az autó első kerekeit egy 150 kW (204 Le) maximális teljesítményű villanymotor hajtja, 300 Nm azonnal rendelkezésre álló forgatónyomatékkal, amely 7,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre az 5 mm híján 4,5 méteres autót. A fedélzeti töltő teljesítménye 6,6 kW, így egy teljes feltöltés kb. 9 órát igényel, ha egy fázison legalább 29 ampert tudunk biztosítani. A Fastned adatai szerint DC töltés maximuma 35 kW körül alakul, amely 69 perces 10-80% villámtöltési időhöz elegendő. A töltési görbe kellemesen egyenletes, a teljesítmény 70%-os töltöttségi szintig 30 kW felett marad és a további szakaszban kb. 90%-ig alulról közelíti a 30 kW-ot, a töltőáram csak a töltési folyamat legvégén csökken le jelentős mértékben.

Az ELEGANCE szint jelenti a belépő modellt, amely 18.900.000 forinttól vásárolható meg. Ez a változat 17″ méretű keréktárcsákon érkezik, fényszórómosóval is felszerelt LED fényszórókat kap. Az audiorendszer 7″ infotainment képernyővel rendelkezik, és jól ellátták aktív illetve passzív biztonsági megoldásokkal, így adaptív sebességtartó automatika, ütközésmegelőző rendszer, sáv- és nyomtartó rendszer, táblafelismerő és toronymerevítő is van a csomagban.

A közepes, PRESTIGE, felszereltség 21.500.000 forintért 18″ kerekekkel, tetősínnel, vezeték nélküli telefontöltővel, elől és hátul (2 szélső) egyaránt fűthető bőrüléssel, fűthető kormánnyal, kártyás kulcsnélküli rendszerrel, tolatókamerával és intelligens parkolási rendszerrel fejeli meg az alapmodellt.

A legmagasabb, LUXURY szint tetőablakot, Tri-LED fényszórókat, automatikus magasságállítással és kanyarkövetéssel, 10,3″ méretű képernyővel felszerelt, 13 hangszórós Mark Levinson préniun audiorendszert és navigációs rendszert, motoros, láblendítéssel nyitható csomagtér ajtót, holttérfigyelőt, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő és vészfékező rendszert, panoráma monitoros parkolássegítő rendszert, és az információkat a szélvédőre vetítő HUD megoldást is kínál, 23 millió forintos alapáron.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.