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 A CARIAD, a Volkswagen szoftverekért felelős leányvállalata vegyesvállalatot készül alapítani a kínai Horizon Robotics elektronikai vállalattal. Az üzletnek az önvezetés áll a fókuszában. Kínában, Kínának A hírt először a német Manager Magazin szellőztette meg, majd egy anonimitást kérő forrás beszélt róla a Bloombergnek, végül kisvártatva az autógyártó is megerősítette weboldalán. A kínai Horizon Robotics vezetéstámogató és önvezető rendszerekhez gyárt számítógépeket, autókban dolgozó célhardvereket, valamint az ezeken futó mesterséges intelligenciával is foglalkozik. A Volkswagen most velük hoz létre egy közös vállalatot, amelyben az autógyártónak 60% részesedése lesz. A sajtóközlemény szerint 2,4 milliárd dollárt fektetnek be. A CARIAD már eddigi is dolgozott vezetéstámogató rendszereken, de az új partnerség kifejezetten a kínai piacot célozza meg, kimondottan az oda szánt autókba fognak ilyen elektronikát és szoftvert fejleszteni. Az autógyártó szerint a kínai partner rendszerei rendkívül hatékonyak és energiatakarékosak, így még több funkciót tudnak integrálni a közösen fejlesztendő chipekbe, ezzel növelve a költséghatékonyságot és csökkentve a fogyasztást. A két vállalat közösen akar a hardverre optimalizált szoftvert is fejleszteni, hogy aztán ezt az egységes rendszert szerelhesse a villanyautóiba. A Volkswagen kiemelte, hogy ezek a rendszerek Kínában, és Kínának készülnek az ottani igényeknek megfelelően. Vége a Volkswagen közös szoftverplatform álmainak? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!