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 A CARIAD, a Volkswagen szoftverekért felelős leányvállalata vegyesvállalatot készül alapítani a kínai Horizon Robotics elektronikai vállalattal. Az üzletnek az önvezetés áll a fókuszában. Kínában, Kínának A hírt először a német Manager Magazin szellőztette meg, majd egy anonimitást kérő forrás beszélt róla a Bloombergnek, végül kisvártatva az autógyártó is megerősítette weboldalán. A kínai Horizon Robotics vezetéstámogató és önvezető rendszerekhez gyárt számítógépeket, autókban dolgozó célhardvereket, valamint az ezeken futó mesterséges intelligenciával is foglalkozik. A Volkswagen most velük hoz létre egy közös vállalatot, amelyben az autógyártónak 60% részesedése lesz. A sajtóközlemény szerint 2,4 milliárd dollárt fektetnek be. A CARIAD már eddigi is dolgozott vezetéstámogató rendszereken, de az új partnerség kifejezetten a kínai piacot célozza meg, kimondottan az oda szánt autókba fognak ilyen elektronikát és szoftvert fejleszteni. Az autógyártó szerint a kínai partner rendszerei rendkívül hatékonyak és energiatakarékosak, így még több funkciót tudnak integrálni a közösen fejlesztendő chipekbe, ezzel növelve a költséghatékonyságot és csökkentve a fogyasztást. A két vállalat közösen akar a hardverre optimalizált szoftvert is fejleszteni, hogy aztán ezt az egységes rendszert szerelhesse a villanyautóiba. A Volkswagen kiemelte, hogy ezek a rendszerek Kínában, és Kínának készülnek az ottani igényeknek megfelelően. Vége a Volkswagen közös szoftverplatform álmainak? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!