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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

2,4 milliárd eurót költ a Volkswagen a kínai önvezetésre

egyéb

A CARIAD, a Volkswagen szoftverekért felelős leányvállalata vegyesvállalatot készül alapítani a kínai Horizon Robotics elektronikai vállalattal.

Az üzletnek az önvezetés áll a fókuszában.

Kínában, Kínának

A hírt először a német Manager Magazin szellőztette meg, majd egy anonimitást kérő forrás beszélt róla a Bloombergnek, végül kisvártatva az autógyártó is megerősítette weboldalán.

A kínai Horizon Robotics vezetéstámogató és önvezető rendszerekhez gyárt számítógépeket, autókban dolgozó célhardvereket, valamint az ezeken futó mesterséges intelligenciával is foglalkozik. A Volkswagen most velük hoz létre egy közös vállalatot, amelyben az autógyártónak 60% részesedése lesz. A sajtóközlemény szerint 2,4 milliárd dollárt fektetnek be.

A CARIAD már eddigi is dolgozott vezetéstámogató rendszereken, de az új partnerség kifejezetten a kínai piacot célozza meg, kimondottan az oda szánt autókba fognak ilyen elektronikát és szoftvert fejleszteni. Az autógyártó szerint a kínai partner rendszerei rendkívül hatékonyak és energiatakarékosak, így még több funkciót tudnak integrálni a közösen fejlesztendő chipekbe, ezzel növelve a költséghatékonyságot és csökkentve a fogyasztást. A két vállalat közösen akar a hardverre optimalizált szoftvert is fejleszteni, hogy aztán ezt az egységes rendszert szerelhesse a villanyautóiba.

A Volkswagen kiemelte, hogy ezek a rendszerek Kínában, és Kínának készülnek az ottani igényeknek megfelelően.

Vége a Volkswagen közös szoftverplatform álmainak?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.