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 Bár a tökéletestől még nagyon messze van a rendszer, a fejlődést látva több európai Tesla fórumon is rendszeres téma, hogy mikor érkezik el az FSD Beta program Európába is. Nos, a most nyilvánosságra került információk alapján lehet, hogy már nem kell sokat várni erre, de nem lesz olyan nagy baj, ha nem ver ki a víz minket attól, hogy az autó az út „rossz oldalán” halad. Már egy éve A Teslascope több volt Tesla alkalmazott alapján arról írt a minap, hogy az autógyártó állítólag már több, mint egy éve teszteli az FSD szoftvert Európában is. A parkolóktól és saját tesztpályáktól kezdve a közutakig bezárólag futnak ezek az autók, amelyeket természetesen csak a gyártó saját alkalmazottai vezethetik, hiszen nálunk még nem engedélyezett a nyilvános tesztprogram. Jelenleg már a v11 tesztelése zajlik, amely nyugdíjazta a régi Autopilot kódot, és minden úton az FSD-t futtatja. A hírek szerint már hónapok óta ezt a kódot nyúzzák az utakon, és kipróbálták több európai autópályán is, bár a tesztelés fő iránya nem ez, hanem a városi környezet volt. A tesztek a legnagyobb titokban zajlanak, az alkalmazottak nem beszélhetnek róla még házon belül, a helyi közvetlen főnökükkel sem. Az ehhez kapcsolódó üres állások betöltése állítólag gyakran a szokásos állásportálokon, illetve a cég saját karrieroldalán kívüli forrásokból történt, mostanra pedig már több ezer speciális belső szoftverváltozatot teszteltek le különböző szituációkkal. Az érintettek szerint eddig egyetlen baleset sem történt. Az informátorok, akik közül több még jelenleg is titoktartási szerződés alatt áll, arról is beszéltek, hogy ezek a tesztek természetesen legálisak, a helyi szabályoknak megfelelnek. Introducing: the first appearance of Tesla's Full Self-Driving (Beta) in the United Kingdom, running on an internal build of single-stack. For over a year now, Tesla has been testing their upcoming suite of autonomy features with the help of dozens of primarily secret employees. pic.twitter.com/vNDzrCgfh4 — Teslascope (@teslascope) December 19, 2022 A források arról nem akartak beszélni, hogy pontosan mely országokban folyt tesztelés, de a Teslascope feleleveníti, hogy mind Norvégiában, mind Németországban voltak nyilvános álláshirdetések is vezetéstámogató, ADAS tesztelő pozíciókra. Egy országról viszont beszélhettek, ez pedig az Egyesült Királyság volt, ahonnan megosztottak egy állítólagos képet is. Nem lenne meglepő, ha itt kezdődne meg először a nyilvános tesztprogram, hiszen az ország már az EU-n kívül van, saját maga szabályozhatja a kérdést, a brit kormány pedig kiemelt fontosságúnak tekinti a területet, és anyagilag is támogatja az önvezetés fejlesztését, tesztelését Még mindig nem adták ki a nagy Tesla FSD frissítést Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!