Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Elektromos kompokról eddig jellemzően Észak-Európából számoltunk be, de korábban írtunk már villanyhajtású turista hajóról is Most egy ausztrál kompgyártó építi meg az eddigi legnagyobb ilyen járművet, amely Dél-Amerikában áll majd szolgálatba. Újratervezték Az Incat Tasmania hajógyár eredetileg egy cseppfolyósított földgázzal (LNG) gyártott kompot szánt a megrendelőjének, de időközben úgy döntöttek, hogy ideje áttervezni a projektet és tisztán elektromos meghajtást raknak a hajóba. A 130 méter hosszú hajó így a világ legnagyobb elektromos meghajtású kompja lehet, amely 2100 utast és 226 autót tud befogadni. A két, 5, illetve 9,6 MW teljesítményű villanymotor maximum 25 csomó (46 km/h) sebességre képes gyorsítania járművet, a maximális hatótáv pedig 100 tengeri mérföld, azaz 185 kilométer lesz. Az áttervezés eredményeképp 500 tonnányi gázüzemű meghajtás és üzemanyagtartály került ki a hajóból, és ezt 400 tonna akkumulátor váltotta fel, ami még csökkentette is a komp össztömegét. A cég még azt is fontolgatja, hogy végül acél helyett alumíniumot használ majd a komphoz, ami akár meg is felezheti a súlyát, de talán a legmeglepőbb, hogy a gyártó szerint az elektromos meghajtás nem növeli meg a jármű árát a hagyományos meghajtáshoz képest. A komp Argentína fővárosa Buenos Aires és Uruguay fővárosa, Montevideo között fog szolgálatot teljesíteni 2025-től. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!