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 Mint azt korábban megírtuk, a Toyota felsővezetése megváltozik. A világ legnagyobb autógyártójaként ismert japán cégcsoport alapítójának unokája, Toyoda Akio ennek részeként a közvetlen irányítástól visszavonul, s már bejelentette az utódját is, aki formálisan áprilistól lép majd az örökébe. Az 53 éves Sato Koji eredetileg gépészmérnök, de a ranglétra mászását a marketing felől kezdte meg, és a fiatalabb generáció reményeit testesíti meg a menedzsmentje számára. A Toyota felsővezetésébe a Lexus sikeres részlegvezetőjeként már korábban bekerült Satora így most nagy figyelem összpontosul – nem csak Japánban kezelik kiemelten az új pozícióval kapcsolatos első lépéseit. A Bloomberg friss híre szerint Sato ma „beköszönt”. Azt persze borítékolni lehetett, hogy a Toyota leendő vezérigazgatója hozza a standardokat is (például: céljaként határozza meg, hogy javítsa a Toyota stratégiáját az elektromobilizálódó jövőre való átállásban), de az már meglepetést okoz – írja a gazdasági lap, hogy az új vezér tisztogatásba is kezd. Egyelőre nem személyeket vagy projekteket söpör félre, hanem a kommunikációs csatornazajok kitakarítását jelentette be, de az ennél is meglepőbb, hogy Sato azzal állt elő, hogy gyorsítani fogja az átállást. Áprilistól Sato Koji a Toyota vezérigazgatója (forrás: Youtube/Lexus) A tájékoztatón – ahol Toyoda Akio meg sem jelent; egyértelműsítve, hogy az utódlás kérdése eldőlt – Sato ígéretet tett arra, hogy nagyon gyorsan egyértelműbbé teszik, mi a benzinmotoros, a hibrid hajtáslánccal szerelt és az elektromos, illetve hidrogén hajtású konstrukciók szerepe és helye a Toyota közép és hosszú távú stratégiájában. Ennek lehet köze ahhoz, hogy a Toyotát az utóbbi időben komoly bírálatok érik amiatt, hogy a technológiai átállásuk nem elég gyors és nem túl következetes, „Az elképzelés, miszerint a Toyota elektromobilitási erőfeszítései elmaradnak a várakozásoktól, fele részben szerintem a kommunikáción múlik” – mondta Sato, aki e területen nyílt sisakos, egyértelműsített kommunikációra történő átállást ígér. A cég 2026-ra tervezett új EV-platformjával kapcsolatban ugyan csak áprilisra ígért újabb részleteket, de az továbbra is tartja magát, hogy a Toyota több mint 30 milliárd dollárt fektet be annak érdekében, hogy az évtized végére a kínálatban 30 elektromos hajtású modellje legyen. Ennek érdekében Sato áprilistól új technológiai igazgatóra (Nakajima Hiroki) és új pénzügyi igazgatóra (Miyazaki Yoichi) is támaszkodhat, akik az igazgatótanácsban is helyet kapnak. Sato azonban elődje tézisét is elmondta, miszerint a Toyota számára ugyan az akkumulátoros elektromos járművek fontosak, de a cég számos, más lehetőséget is biztosítani akar. A végső cél – már amellett, hogy a Toyota az ügyféligények kiszolgálására koncentrál – az, hogy az autógyártó szén-dioxid-kibocsátását drasztikusan csökkentsék, majd végső soron megszüntessék. „Az én szerepem kapitányként az, hogy maximalizáljam a csapatban rejlő lehetőségeket” – tette hozzá Sato. Jelentősen olcsóbb lett a Toyota villanyautója Kínában Címlapképen: Sato Koji (balra) az elektromos hajtásláncú Lexus RZ 450e-t bemutató, 2021. december 14-én közzétett videóban (forrás: Youtube) PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szabó M. István Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!