A Volkswagen már korábban is igen magas, 70 százalékos tisztán elektromos részesedést célzott meg a névadó márka európai eladásaiban az évtized végére. Most tovább emelték a tétet. 10-ről 80-ra Alfa Romeo, DS, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Renault, Volvo – egyre nő azon márkák száma, amelyek Európában 2030-ra, vagy esetleg még korábban befejezik a belsőégésű motoros autók értékesítését. Legfrissebb hírünk szerint pedig – legalábbis ceruzával – a MINI is ehhez a dátumhoz írta be a korszak lezárását.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 Teljesen megújul a Mini modellpalettája A Volkswagen Csoport ennyire még nem bátor, de a wolfsburgiak sem akarnak sokkal tovább várni, eddig is úgy tudtuk, hogy 2033-ra állhatnak át az egyes márkák. Közülük is maga a Volkswagen márka lehet az úttörő, hiszen már eddig is az eladásaik 70 százalékát teljesen elektromosra tervezték az évtized végére. Most azonban az Automobilwoche német szaklap konferenciáján Thomas Ulbrich, a márka New Mobility vezetője azt mondta, emeltek a célokon, és 2030-ra már 80 százalékot céloznak meg. A szakember szerint a céldátum a legambiciózusabb a cégcsoporton belül, de hagyomány, hogy ilyen téren a Volkswagen márka viszi a prímet házon belül. A vállalat az amerikai és kínai célszámokon nem változtatott, ott szerintük 50 százalék a reális. A Volkswagen csoport szinten piacvezető az elektromos eladásokban Európában, ám jelenleg még ez is csak 10 százalékos részesedést jelent a zéró helyi károsanyag kibocsátású járműveknek a személyautó eladásaikban. Hogy ezt a nyolcszorosára növeljék, és tényleg már csak a rétegmodellek maradjanak belsőégésű motorokkal, a vállalat több új elektromos típus bevezetését is tervezi. A most frissülő ID. 3, valamint az ID. 4/ID. 5 és a csak Kínában elérhető ID. 6 mellett, hamarosan bemutatkozik az ID.7, 2025-re pedig egy 25 ezer eurós, ID. 2 nevű kisautót is beígértek. Megérkezett a frissített ID.3 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!